Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Duizeligheid

Ik (19) heb de laatste paar weken erg veel last van duizeligheid. Ik was naar het zh geweest en ze hadden daar bloed gemeten en een hartfilmpje gemaakt, maar ze hebben niks gevonden. Vervolgens hield dit 2 weken aan en ben ik op advies van het zh naar mijn huisarts gegaan. Ze had mij pillen gegeven tegen duizeligheid, maar deze helpen niet. Ik slaap gemiddeld 8-9 uur, ik eet nu meer vezels en meer tussendoortjes. Ik beweeg niet zo veel, maar ik loop wel 15 min elke dag. De duizeligheid houdt de ene keer een hele dag aan en soms weer niet. Het lijkt net alsof er een baksteen in mijn hoofd zit ( kan het niet beter beschrijven ) en vooral tijdens het lopen lijkt het net alsof mijn hoofd naar achter wordt getrokken. Vooral op drukke locaties heb ik er last van. Tevens speelt het ook op als ik aan het computeren ben. Ik kan de duizeligheid ook beschrijven als een tinteling in mijn hoofd?! Ik heb hyperventilatie, maar heb geen aanvallen gehad o.i.d. Iemand ervaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
979
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik kan alleen maar herhalen wat anderen al gezegd hebben: het lijkt veel op (chronische) hyperventilatie. Let, tijdens het lopen en computeren, eens goed op of je bepaalde spieren (onbewust) aanspant, b.v. in je nek of schouders. Doe tussendoor eens een paar oefeningen om die spieren los te maken. Probeer goed "vanuit je buik" te ademen, zodat je ademhaling niet te hoog zit. En als je rechtop op een stoel zit (zo ontspannen mogelijk), probeer dan eens je hoofd te laten "balanceren" op je nek; zó dat je hoofd (bij wijze van spreken) alle kanten op kan vallen en je dus geen spieren hoeft aan te spannen om je hoofd rechtop te houden. Spierspanning, vooral van je schouders en nek, kan heel goed de oorzaak zijn van duizeligheid. Dus: kijk eens of ontspanningsoefeningen (en meer bewegen van je gespannen spieren) helpen. Succes!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Geef je ook wel eens over? Laat je ouders even kijken of er niet een pupil groter is dan de andere. Drink ook genoeg. En ben je getest op bloedarmoede?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is getest op bloed, maar alles is goed. Ik geef niet over en mijn pupillen zijn hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik het niet weten. Ik weet alleen dat mensen in de puberteit meer last van duizeligheid kunnen hebben.
Als je je gestrest voelt en je hyperfentileert wordt je duizelig misschien moet je proberen te ontspannen en genoeg rusten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook vaak duizelig, bij mij komt het door schouders te gespannen houden denk ik. Ook heb ik last van hyperventilatie. En geloof me met hyperventilatie hoef je niet perse zo'n hysterische aanval met hijgen te hebben. Ik heb bv dat het heel onbewust gaat. En dan merk ik ineens dat ik vaak diepe zuchten maak, en tintelende lippen heb. En een beetje een gestrest gevoel. Dus je hoeft er geen aanval van te krijgen. Op google kun je er veel over vinden. Bij mij zelf komt hyperventilatie vaak als ik een emotie onderdruk. Succes, ik hoop je hiermee geholpen te hebben. Liefs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
miss een ijzer te kort hier heb ik een tijd last van gehad toen was ik ook duizelig ?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dit toch hyperventilatie is , je bent dan onbewust aan het hyperventileren . Ik heb dit ook gehad ( hyperventilatie) en nu na 2 jaar heb ik het goed onder controle. Heb je misschien last van stress/ spanningen , want daardoor roep je ook hyperventilatie op. Daarbij zijn er heel erg veel symptomen van hyperventilatie , zorg dat je ademhaling onder je navel zit door je handen op je onderbuik te leggen . Succes , mocht je nog vragen hebben lees ik het wel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf heel lang hyperventilatie gehad, en herken al jouw symptomen. Een tijdje geleden heb ik er uitgebreid mijn verhaal over gedaan. Klik de bron even aan, en kijk bij mijn uitleg of je jezelf erin herkent.

Ps: Wij zijn geen dokters, maar hetgeen ik uitleg kan absoluut geen kwaad voor je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Duizeligheid is een veelvoorkomende klacht die op heel veel zaken kan wijzen. In jouw geval lijkt hyperventilatie het meest waarschijnlijk, maar wanneer het niet overgaat of je hebt nog meer klachten, moet je wel opnieuw naar de huisarts gaan. Behalve dat de oorzaak in bloed of hartproblemen kan liggen, zou het ook iets neurologisch kunnen zijn. Wellicht moet daar dan verder onderzoek naar gedaan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding