Is het gevraarlijk als je een blaasontsteking niet behandeld?

Ik heb de eerste keer dat ik blaasontsteking had, paar maanden terug cranberrypillen van de dokter gekregen en die heb ik n paar dagen genomen tot ik voelde dat het over was, toen ebn ik ermeen gestopt. Ik ben niet teruggegaan voor een 2e urinetest, en ik heb ook weinig zin om me weer te laten testen want ik hou niet zo van die dokters.. brrr. Maar nu heb ik opnieuw de symptomen die ik eerst had, nu al voor de 2e keer sinds ik die pillen heb gehad.. moet vaak naar de wc, plas kleine beetjes en er zit bloed in (moet ook ongesteld worden) en het ruikt raar. En ik ben heel moe e heb spierpijn maar dat kan komen doordat ik al n weeklang later dan 12u naar bed ga en veel inde trainingsroom te vinden ben. kan het gevaarlijk zijn als ik de symptomen gewoon negeer?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan je eigenlijk ongesteld worden als je blaasontsteking hebt?
Kimath
12 jaar geleden
Naar de huisarts voor antibiotica! Als je te lang rondloopt met blaasontsteking, verspreid de infectie zich naar je nieren en verder in je lichaam.
Ook al heb je het niet zo op dokters, ga aub heen, voordat je echt ziek word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is helemaal niet verkeerd dat je eventjes (een paar dagen) afwacht of je lichaam het zelf overwint, maar in jouw geval is het echt tijd voor een bezoek aan de dokter, om de onderstaande redenen.

Antwoorden (9)

zo te horen is de blaasontsteking actief.
niet negeren. je lichaam geeft niet voor niks waarschuwingen.
toch maar terug naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een blaasontsteking mag je niet negeren.
Ga meteen terug naar de huisarts. Als de ontsteking niet behandeld wordt kan ze naar de nieren gaan.
Dan wordt het veel erger.
Dus weerzin tegen arsten toch maar even wegduwen en gaan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is gevaarlijk. Een onbehandelde blaasontsteking kan escaleren tot een nierbekkenontsteking, en dan ben je véél verder van huis.

Zeker als je zichbaar bloed in je urine hebt moet je áltijd naar een dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Inderdaad. 1 keer nierbekken onsteking gehad, en dat is naar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aiaiaiii! +
direct naar de dokter gaan, onbehandelde blaasontstekking kan in nierontsteking over gaan, en wie weet wat nog meer. Ik begrijp dat je liever niet gaat maar bloed is duidelijk genoeg, ga direct!
de volgende keer dat je begint met symptomen te krijgen, dus voordat het escaleert zoals nu, probeer dan eens het volgende:
Dwing jezelf om niet elk moment naar de wc te gaan, je wilt graag maar als je er eenmaal bent levert het niets op. Bedenk je hoe vaak je normaal gezien naar de wc gaat en houd dit ongeveer aan. Drink veel, zodat je blaas goed doorspoelt. Het is daarbij belangrijk dat je de vloeistof even laat opbouwen zodat het daardwerkelijk doorspoelt als je gaat plassen. Dit werkt bij mij ook vaak als ik een beginnende blaasontsteking merk. MAAR, als er bloed is, of als je blaasontsteking echt in volle gang is, dan moet je naar de dokter, daar is niets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cranberry pillen GENEZEN blaasontsteking niet, ze werken alleen ondersteunend. Ik heb op dit moment ook een blaasontsteking, en ben op de laatste dag van mijn antibiotica kuur. Ik merk dat de klachten al verdwenen zijn. Dus mijn advies: terug naar de dokter, een aan de antibiotica! Als je ermee rond bij lopen zijn de gevolgen alleen maar erger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blaasontsteking wordt steeds gevaarlijker omdat de bacterie die sommige soorten blaasontsteking veroorzaakt langzaam multi resistent tegen antibiotica wordt.

Dus: naar de huisarts , die je naar het ziekenhuis kan verwijzen. Tweede lijns antibiotica zijn beschikbaar als de infectie uit de hand loopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om een lang antwoord kort te maken,ga WEL meteen naar de dokter en laat je testen, er zijn verschillende soorten bacterien die er de oorzaak van kunnen zijn. Niet laten behandelen kan uiteindelijk ook leiden tot nier falen en nog meer vervelende dingen.Ik zou je aanraden in ieder geval heel veel water te drinken en echt de steeds terug komende blaasontsteking te laten behandelen en niet met groene thee,cranberry sap o.i.d. Niemand houdt veel van al die testen, echter geef jezelf aan dat er ook al bloed bij zit, lijkt je dat dan geen waarschuwingssignaal? en het "ruiken"van de urine is ook een teken van te weinig water drinken. Ga naar de dokter en laat je GOED behandelen, dan ben je er zo van af, je kan op veel antwoorden wachten, echter daar wordt j niet beter van...eerder slechter.

Wees verstandig en gebruik je hersens, je hebt maar 1 lijf!

Gr. Vlinder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ongecompliceerde lichte blaasontsteking wil soms nog wel overgaan door veel te drinken en forse hoeveelheden vitamine C te gebruiken. Cranberrypillen of -sap zou ook kunnen helpen maar erg wetenschappelijk is de onderbouwing voor de werking ervan niet.

Heb je een hardnekkige urineweginfectie, en daar wijzen de door jou genoemde symptomen op, dan doe je er verstandig aan een medicijnkuur te nemen. Helpt die niet dan moet je urine in het laboratorium onderzocht worden op de soort bacterie en voor welke soorten antibiotica die gevoelig is.

Verbeteren van je weerstand doe je niet door je te pletter te trainen maar door een balans te vinden tussen activiteiten, rust en goede voeding. Urineweginfecties kunnen makkelijk opstijgen en dan ben je verder van huis met een hardnekkiger kwaal waar je behoorlijk ziek van kunt worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem zodra je iets voelt,Solidago van Dr.Vogel
5x per dag 20 druppels 3 tot 5 dagen en het is over!
Ik gebruik het al vele jaren 1 a 2 x per jaar en het helpt echt!
Succes