ik heb een hele heftige tik ik kan dr zelfs niet van slapen en doctoren kunnen me niet helpen weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

ik beweeg mijn kaak de hele tijd naar voren en ik kan er onmogelijk mee stoppen. ook de doctoren kunnen er niks aan doen. ik kan er niet door slapen.

het komt waarschijnlijk door stress

weet iemand wat ik moet doen?

het is echt heel belangrijk!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me doodvermoeiend!!!

Antwoorden (8)

Als het door stress komt is het misschien een idee om ontspanningsoefeningen te gaan doen. Je kunt deze op internet vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb jaren elke dag hoofdpijn gehad, dag en nacht, dit was ook te wijten aan stress. Niemand kon er iets aan doen tot ik gewoon de dingen meer begon te relativeren. Sindsdien is mijn hoofdpijn weg, enkel in stressvolle situatie durft hij weer de kop op te steken maar hij is niet meer permanent aanwezig. Ik hoop dat het ook voor jou werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag raad aan je tandarts. Vraag om een bitje om 's nachts te dragen, zodat je je kaken niet kunt bewegen. Het zal even wennen zijn, maar dan ontspannen je kaken en kun je weer slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het aangetoont kan worden dat de oorzaak inderdaad stress is, dan heb je een behoorlijke periode voor de boeg om van die tik af te komen!

Dan is er geen andere oplossing om de oorzaak van je stress op te zoeken, en dat definitief uit je leven te verbannen.

Ook sporten (bv fitnes) kan helpen om stress te verminderen

Maar het zal niet zomaar over gaan, wel zal er ooit een moment komen dat je denkt: Ik ben mijn tik kwijt! :-)

Sterkte en succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft dat de dokters er niets kunnen aan doen. Naar welke dokters ben je dan al geweest?
Ik zou aan de huisarts een verwijzing vragen naar een neuroloog.
Het zou Hemifaciale spasme kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heftig!Als je er ook 's nachts last van hebt is het niet zomaar een tic meer maar spreek je van een ticstoornis.Ga voor meer informatie en tips over hoe nu verder eens kijken op Accare,er is zelfs een speciale zorglijn voor deze aandoening.

www.accare.eu/qontex/online/zorglijn_ticstoornissen.asp
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het woord stress denk ik aan magnesium, niet alleen voor stress maar ook voor je zenuwen.
Ook als ik lees dat je ritalin neemt.

zoek maar eens op:
stress magnesium
ADHD magnesium
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens langs een (goeie) klassieke homeopaat, die kan je waarschijnlijk wel helpen.