Nek slijtage wat nu?

Conclusie van de dokter(Degeneratieve verandering midcervicaal met uncovertebrale artrose) is al vier jaren lang.

Hoe leer ik er mee leven,ik voel altijd pijn met de nekspier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Antwoorden (3)

Mischien dat je via de fysiotherapeut wat ontspanningstechnieken of wat de beste houdingen zijn zodat je je nek niet overbelast kan leren.
En iets van medicatie misschien voor de pijn als het te erg is of voor de spieren zoals spierverslapper.
Veel sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
acupunctuur kan in sommige gevallen ook verlichting geven.
Geloof niet in sprookjes van gebeds- of andere genezers,
of lieden die denken dat je versleten nekwervels met geweld 'recht' kunt zetten, maar probeer verschillende opties uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat pijn in de nek je leven kan beheersen. Heb er zelf ook last van. (artrose, hernia) Ik neem telkens tijdelijk pijnstillers/ontstekingsremmers als het echt te erg wordt.

Je kan misschien eens de raad van een chiropractor vragen.

Beweging is een goede remedie tegen artrose, vandaar dat de chiropractor zal proberen de nek en rug beter te laten bewegen met behulp van mobiliserende of manipulerende technieken.

De artrose zelf kan de chiropractor niet verhelpen. Maar door de artrose gaan de gewrichten minder goed functioneren en de beperkte functie geeft de pijnklachten. Vaak zie je dat na een relatieve pijnvrije periode de klachten langzaam weer opbouwen.

Dit komt omdat de functie van de gewrichten is veranderd door de artrose en dat de gewrichten langzaam weer minder goed gaan functioneren. Zelf in beweging blijven is ook een belangrijk aspect om de stijfheid enigszins te verminderen.

Hopelijk heb je er iets aan :)