Kan ik last krijgen van mijn astma als ik een parkiet aanschaf?

Ik heb namelijk gehoord dat een parkiet veel stof met zich mee brengt, daarom weet ik niet zeker of ik er wel een moet nemen. Ik wil namelijk niet eerst het beestje kopen en er dan achter komen dat er problemen ontstaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een parkiet geeft veel rommel. Ik heb zelf ook parkieten gehad. Ik werd soms gek van die zaadschilletjes op de grond. Ik kon wel blijven vegen en stofzuigen. En als ze ruien is het helemaal erg.

Antwoorden (2)

Ik had een half jaar geleden een parkiet en ik begon opeens veel te hoesten dus het kan wel zijn dat je er astma van kan krijgen en toen was ik ook naar de dokter gegaan en die zij dat daar ook kans voor is dus het kan wel maar ik weet niet of het voor ieder mens schadelijk is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is hier in de buurt een astma-centrum. Daar rijden de kinderen op Fjorden-paarden, die ze ook zelf roskammen. Men zegt dat kinderen daar geen last van hebben als het paardrijden hun hart en ziel heeft.
Als jij erg gelukkig zou zijn met een parkietje, dan denk ik dat dit hetzelfde effect heeft.
Geef het diertje genoeg badgelegenheid, zodat de losse veerschilfers afgespoeld worden en maak de kooi met regelmaat schoon. Als je minder last van de schilfers wilt hebben, spuit je met een plantensproeier eerst de bodem van de kooi in zodat de astma veroorzakende stoffen niet rondvliegen bij het reinigen van de kooi.