Als ICT student zit ik de hele dag achter de PC, kom s'middags thuis met hoofdpijn. mijn ogen zijn prima, heb ik een gezondheidsbril nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Het is gewoon dat als je een hele middag naar een beeldscherm zit te kijken, je daar hoofdpijn van krijgt. Maakt niet uit of je slechte ogen hebt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens naar de opticien en vraag of ze een 3D afbeelding van je hoornvlies kunnen maken. Ik had hetzelfde en heb daar nu een bril voor. Gebruik de bril vooral voor situaties met raar licht zoals computer, tv, 's avonds autorijden etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, je hebt pauzes nodig. Ontspan af en toe en ga een stukje lopen, weg van je beeldscherm. Ik werk al 25 jaar achter een pc, maar heb nergens last van. Ga ook geen mensen mailen die een kamer verderop zitten, maar loop erheen. Het is niet alleen tegen de hoofdpijn, maar kan ook andere klachten voorkomen. Bijvoorbeeld een hernia loop je sneller op als je veel stil zit en dat is uiteraard niet om je bang te maken, maar een goed bedoeld advies.
12 jaar geleden
Hoi!

Ben zelf ICT-er, en vanaf me 7e jaar (toen hadden ze nog CGA oranje beeld) al computerfreak.
1. Wat voor beeld heb je?
2. Wat is je schermgrootte?
3. Welke resolutie gebruik je en MET NAME wat voor programma's?
4. Gebruik je medicijen?
5. Ren eens binnen bij een opticiën voor een gratis oogmeting?
6. Geen last van migraine?
7. Als het klachten zijn die "ineens" optreden, kan verkeerd licht (te weinig, verkeerde lichtinval, TL licht etc.) een oorzaak zijn.

(heb heb hetzelfde probleem, laatste resultaat was -0.25, oorzaak: medicatie)

Sterkte!