hoe kan ik opeens een dikke enkel hebben?

Sinds gisterenavond heb ik een dikke enkel. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb me niet gestoten. Wel doet het best wel pijn, al kan ik er nog wel op lopen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het voelt trouwens niet warm ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41.7K

Het beste antwoord

Het kan van alles zijn, maar als je aan 1 been een dikke enkel hebt en aan de andere niet, zonder dat je er een reden voor kunt bedenken, zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Wat misschien helpt, is het been met de dikke enkel zolang wat hoger leggen, bijvoorbeeld een kussen onder je voet/onderbeen als je in bed ligt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien dat je ergens een allergische reactie op hebt ofzo ik weet het ook niet echt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou kunnen zijn, dat je onbewust door je enkel bent gegaan. Misschien voelde je het niet en blijkt het nu verzwikt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je toch een kleine misstap gemaakt of heb je er vreemd opgezeten. Dan kan je enkel dik worden en ook wel pijn doen. Dat kan ook door vocht komen dat in de enkel gaat zitten. Daarom zwelt het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzwikt misschien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke enkel kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is het een allergische reactie op een insectenbeet.
Of het kan een peesontsteking zijn.
De huisarts kan wellicht meer duidelijkheid scheppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgensmij was je best hard bezig met trainen op iets en voelde je even niet dat je door je enkel ging volgensmij..
tenminste dat heb ik een keer meegemaakt