Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik opeens een dikke enkel hebben?

Sinds gisterenavond heb ik een dikke enkel. Ik heb geen idee hoe het komt. Ik heb me niet gestoten. Wel doet het best wel pijn, al kan ik er nog wel op lopen. Iemand enig idee wat het kan zijn? Het voelt trouwens niet warm ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
41.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan van alles zijn, maar als je aan 1 been een dikke enkel hebt en aan de andere niet, zonder dat je er een reden voor kunt bedenken, zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Wat misschien helpt, is het been met de dikke enkel zolang wat hoger leggen, bijvoorbeeld een kussen onder je voet/onderbeen als je in bed ligt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien dat je ergens een allergische reactie op hebt ofzo ik weet het ook niet echt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zou kunnen zijn, dat je onbewust door je enkel bent gegaan. Misschien voelde je het niet en blijkt het nu verzwikt te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je toch een kleine misstap gemaakt of heb je er vreemd opgezeten. Dan kan je enkel dik worden en ook wel pijn doen. Dat kan ook door vocht komen dat in de enkel gaat zitten. Daarom zwelt het.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verzwikt misschien?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een dikke enkel kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is het een allergische reactie op een insectenbeet.
Of het kan een peesontsteking zijn.
De huisarts kan wellicht meer duidelijkheid scheppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volgensmij was je best hard bezig met trainen op iets en voelde je even niet dat je door je enkel ging volgensmij..
tenminste dat heb ik een keer meegemaakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding