Mag je Vaporub in je neus smeren?

In de winter heb ik vaak een verstopte neus.Vooral 's nachts zit hij de hele tijd dicht. Ik kan niet slapen met mijn mond open. Als ik een beetje Vaporub aan de ingang van mijn neus smeer, heb ik de hele nacht lucht. Kan dit kwaad?

Toegevoegd na 8 minuten:
Nou thezohan, bedankt voor je antwoord, het is niet vies, het ruikt naar menthol en het is niet zo erg als die vieze smaak die je in je mond krijgt als je de hele nacht ermee open ligt.

Toegevoegd na 25 minuten:
Weten jullie trouwens dat dat spul ook heel goed werkt bij ruwe handen of winterhanden? Ik wed dat niemand dat nog ooit heeft geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.8K

Het beste antwoord

in je neus zitten slijmvliezen, die flink zullen gaan branden als je vaporub er in smeert.
op je "snor" zeg maar kan het helemaal geen kwaad.
dat is gewoon huid, net als op je borst, en kan dat wel hebben.
het lijkt me een betere oplossing dan die neusdruppels waar je in no-time aan verslaafd kan zijn.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van dat verslaafde, dat dacht ik ook!
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb het gehad toniaaatje, binnen een week!
maanden heb ik met een dichte neus gelopen :(
doe maar lekker die vaporub.

Andere antwoorden (7)

Het kan waarschijnlijk geen kwaad maar het lijkt me niet bepaald lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat zalfje bedoelt, wat je in het water kan doen om te stomen, ja dat kan je ook onder/in je neus smeren.

De stoffen uit de Vicks vaporub zorgen ervoor dat de luchtwegen vrijer worden, zodat men vrijer kan ademen. Ook kan men Vicks Vaporub op de borst of op de rug smeren om (bijvoorbeeld gedurende de nacht) vrijer te ademen.

Volgens de bron:
Vicks Vaporub is niet bedoeld om in de neus te stoppen! De neus kan hier sterk door geïrriteerd raken en men kan bloedneuzen krijgen.
Maar als jij wat onder je neus smeert en je hebt er verder geen last van, zou ik dat gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb er nog nooit last van gehad, alleen maar voordelen. Maar iemand zei me eens dat ik er aan verslaafd kon raken, maar dat zie ik niet zo. Als ik geen verstopte neus heb gebruik ik het niet.
Ik zou het niet doen, het is behoorlijk sterk spul. Het volgende zinnetje komt uit InfoNu:

Vicks Vaporub is niet bedoeld om in de neus te stoppen! De neus kan hier sterk door geïrriteerd raken en men kan bloedneuzen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er nog nooit last van gehad en zeker geen bloedneus. Ik stop het niet in mijn neus, maar aan het begin, meer onder dan in mijn neus. Het helpt fantastisch. Op mijn borst smeren hielp van geen meter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje te snel gelezen, sorry.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach gebeurt mij ook wel hoor! Ik heb je de - ook niet gegeven!
Sommige mensen zijn er overgevoelig voor en bij kleine kindjes zou ik ook niet doen.
Maar als jij er geen last van hebt, kan het geen kwaad. Wel oppassen dat je geen wondje of beschadigde huid hebt aan je neus, want dan zou het wel eens pijnlijk kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het vaak gebruikt.
Ik smeerde het net onder mijn neus.
Maar niet erin.
En als ik last had van voorhoofdholte ontsteking.
Dan smeerde ik het op mijn voorhoofd en daarna een tennisbandje erom.

Dat werkte altijd goed.
Maar op een gegeven moment ben ik ermee gestopt.
En de klachten die zijn er ook niet meer.
Maar gebruik het af en toe als het nodig is.
Maar zo gauw je zonder kunt,gebruik het dan niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bedoeling is, dat je het op je borst smeert. Door de warmte van je lichaam zal de menthol verdampen en "lucht" geven gedurende de nacht.
Natuurlijk kan je het ook direct onder je neus smeren, maar het is dan vrij scherp en niet iedereen vindt dat prettig. Zo staat het trouwens ook niet op de gebruiksaanwijzing. Het kan echter geen kwaad.
12 jaar geleden
je neus zal gaan irriteren en pijn gaan doen. Het is bedoeld voor op je borst en ik zou het niet in je neis smeren. Het is niet giftig, gewoon pijnlijk...