Er zijn verschillende factoren die kunnen leiden tot roos. Bekend is dat roos seizoensgebonden is en meer voorkomt in de herfst dan in andere seizoenen. Maar ook andere factoren, zoals stress, aanleg en voeding, kunnen hoofdroos veroorzaken. Ook bestaat er een nauw verband tussen roos en het overmatig aanwezig zijn van een schimmel die op de hoofdhuid voorkomt: Pityrosporum Ovale. Deze schimmel komt bij iedereen voor, maar bij mensen met roos is deze meer aanwezig dan bij mensen zonder roos.
Deze schimmel voedt zich met talg en dode huidcellen. Hierdoor neemt de talgproductie en de celdeling toe, waardoor hoofdroos erger wordt.
Roos is geen teken van een slechte gezondheid of hygiëne. Desalniettemin kan roos erg vervelend zijn naarmate de jeuk en de zichtbaarheid van de huidschilfers toeneemt.

De oplossing tegen hoofdroos is Resdan Medicinale Anti-Roos Shampoos. Resdan is namelijk dé hoofdroosspecialist die werkt tegen elke vorm en gratie van roos. Alle Resdan shampoos hebben een meervoudige werking, waardoor niet alleen bestaande roos wordt verwijderd, maar ook de schimmel die roos veroorzaakt wordt aangepakt.

dit is verkrijgbaar bij de drogist. Sowieso etos en DA hebben het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Die van Elvive zou je kunnen proberen, hij zit in een blauw met oranje fles. Die van Head en Shoulders heb ik ook eens geprobeerd maar ik ben van mening dat de elvive beter is ;) wie weet werkt het ook voor jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teer shampoo. Als je heel erg last hebt kun j ook via je huisarts bij de apotheek medicinale shampoo krijgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ketoconazol shampoo, verkrijgbaar bij de apotheek. Hoofdroos is een lichte vorm van seborroïsch (schilferend) eczeem, meestal veroorzaakt door een schimmel. Ketoconazol bestrijdt die schimmel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op doktersrecept verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op recept zeker verkrijgbaar maar vaak zijn anti-schimmelmiddelen ook wel zonder recept te verkrijgen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Je bent me voor. Ketoconazol heeft mij definitief van mijn roos afgeholpen. Jaren had ik roos. Niets hielp echt, hooguit een beetje. Tot ik ketoconazol-shampoo ging gebruiken. Binnen een paar weken was ik roosvrij. Dat bleef zo toen ik stopte met de ketoconazol-shampoo en overstapte op een heel gewone shampoo. Na anderhalf jaar kwam de roos toch een beetje terug. Ik heb weer een maand met ketoconazol gewassen, en toen verdween het weer. Dit is nu zeven jaar geleden. Al die zeven jaar ben ik dus helemaal roosvrij.
probeer eens Sarqai , is te koop bij de Tuinen. Is op natuurlijke basis, geen toegevoegde chemische troep.

Het werkt. Overigens niet direct. Na een weekje wel.