Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

wat kan je doen als je 2 dagen 2 uurtjes slaapt in de week? melatonine ook 5 mg en 10 helpen niet ook de homeopatische dingen in drogist helpen niet.

wat kan je doen als je maar weinig slaapt ik heb nu een paar maanden last van dat ik hooguit 4 tot 8 uur slaap in de week ik let op wat ik drink en eet voor t na bed gaan als ik laat op de comp zit zoals nu lijd me dat een beetje af van t gedraai in bed de hele tijd ook stoor ik mij grandioos aan licht t moet pike donker zijn en stil.
ik heb alles kwa hompatish gehad ook melatonine 5 mg ook 10 mg helpt niks ik ben niet zo pillen eter dus ik ga niet zo snel naar de huis arts mijn man is nu een tijdje van werk vrij dus ik kan even bij komen maar omdat ik kinderen heb wil de huis arts mij niet zomaar wat voorschrijven maar ik ben de hele dag net zo lam en moe enzv..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In de eerste plaats zou je je minder moeten fixeren op je slaap. Kennelijk ben je de hele dag, inclusief de avond zo druk bezig en voor je gezin en je huishouden aan het zorgen dat je pas aan jezelf toe bent op het moment dat je in bed ligt. Op dat moment ben je nog totaal niet tot rust gekomen waardoor je niet slaapt maar gewoon doormaalt in dat drukke ritme. De oplossing is toch echt dat je wat beter voor jezelf gaat zorgen en, nu je de kans even hebt, voor je laat zorgen. Je moet de regie over je dagindeling terug zien te krijgen in plaats van dat die jou de baas is. Hard werken is niet erg, als je ook en in de eerste plaats maar goed voor jezelf zorgt. Fijn dat het huis schoon is en het eten klaar maar Je kinderen en je man hebben verder niets aan een uitgeputte moeder en echtgenote.

Je slaap waarschijnlijk niet meer omdat je oververmoeid raakt, je geest krijgt geen rust meer. Computeren is ook wel het slechtste wat je kan doen als je niet kan slapen. Maak er geen drama van onder het motto ik MOET nu slapen, mischien beter als je eens een volledige 24 uur opblijft en dan proberen met 5mg melatonine je slaapritme weer op te pikken. Misschien doe je hazenslaapjes wat in dit geval ook niet goed is. Het lijkt wel of je gestressed bent, dingen leiden je ook niet af zoals je zegt maar je irriteer je waarschijnlijk mateloos er aan. Rust terugvinden is heel moeilijk, joga zal je waarschijnlijk wel kunnen helpen om je geest tot rust te brengen, vermijd altijd de schemerdonker, blijf zolang je op bent in een goed verlichte omgeving zitten, tot max. 30 minuten voor je gaat slapen. Lees voor het slapen gaan een leuk ontspannend boek. En besef je bed is er om te slapen, lukt de slaap niet binnen een uur ga er dan uit, drink wat warme melk en probeer het weer. Ik zal er wel eens mee naar de huisarts gaan, slaaploosheid is een ramp, melatonine is wat dat betreft stukken beter. Als je chronische slaaploosheid hebt zal je toch eens onderzocht moeten worden.

Probeer deze tips eens om beter in slaap te vallen. Verander je slaapomgeving. Om de een of andere reden kan een verandering je helpen om beter in te slapen. Als je altijd met de lichten uit slaapt, doe dan eens een lava-lamp aan. Zet de ramen eens open, in plaats van toe. De omgekeerde aanpak. Overtuig jezelf dat je je best zal doen om NIET in slaap te vallen. Niets maakt je meer moe, dan proberen wakker te blijven! Statische visualisatie. Terwijl je zachtjes wegsoest, probeer je een rustige en kalme plek voor te stellen. Een bos met zachte vogelgeluidjes, of een klaterend beekje. Trillende ogen. Fixeer een punt in je omgeving. Bijvoorbeeld het hoekje van de kast of die stip op het plafond. Sluit je ogen voor 5 seconden. Open ze dan zachtjes voor even. Sluit je ogen direct en hou ze nu gesloten voor 10 seconden. Verleng de “gesloten” tijd elke keer met 5 seconden. Herhaal dit tot je ogen moe beginnen te worden en je voelt dat je in slaap begint te vallen. Tellen kan ook helpen bvb de auto's tellen die voorbij je huis rijden. Altijd hetzelfde woordje herhalen kan ook kalmeren. Zeg steeds "de" "de" en blijf het herhalen. De meeste dokters zijn het erover eens dat de beste manier om slapeloosheid tegen te gaan, het aanpakken van onderliggende oorzaken is. Angst, depressie of te weinig beweging kunnen allemaal oorzaken van slapeloosheid zijn. Hieronder vind je nog meer tips:

Bronnen:
http://www.mindwell.be/lifestyle/12-techni...