Hoe kan het dat ik sinds kort last heb van diarree en een opgeblazen gevoel na alcohol gebruik en normaal nooit? Weet iemand hoe ik dit kan tegengaan?

Hoe kan ik dit tegengaan behalve dan niet te drinken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk door overprikkeling van het maag-darmkanaal, toch zo min mogelijk alcohol drinken, in elk geval goed en gezond eten en voldoende water drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er misschien vanaf welk soort alcohol je gebruikt. Als je bier met hoge gisting drinkt, kan je diarree en een opgeblazen gevoel krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt deze verschijnselen krijgen als je teveel alcohol drinkt. En meestal na een langere periode van alcoholgebruik

En niet met 1 of twee glaasjes wijn of twee glazen bier.

Ik heb t met eigen ogen gezien. Beste is helemaal afblijven van de alcohol. Je wilt het toch tegengaan?

Trek je conclusies.

Dofa