Afgekneld gevoel in been.

Sinds een paar maanden heb ik eens in de zoveel tijd het gevoel alsof mijn been wordt afgekneld. Het is vaak mijn linker onderbeen, soms mijn rechter onderbeen. Ik heb geen patroon kunnen ontdekken waardoor het komt. Een tijdje had ik het een dag nadat ik naar de sportschool ben geweest, maar dan weer andere keren kreeg ik het op momenten, terwijl ik mijzelf niet lichamelijk had ingespand. Wat is dit nou precies?

Toegevoegd na 17 minuten:
Ik zit nooit met mijn benen over elkaar en ook mijn kuiten zijn niet dikker of iets dergelijks.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
71.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch maar voor de zekerheid naar de dokter, daar zijn ze voor!

Het beste antwoord

Het kan komen doordat je te veel vocht vasthoudt.
Door de druk kunnen de zenuwen dan in de knel geraken en krijg je dat afgekneld gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De dokter kan je precies vertellen wat je het beste kan doen, daar is hij tenslotte voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga er in ieder geval mee naar je huisarts, dit is niet helemaal goed. Het kan bv. met de doorbloeding te maken hebben zodat er te weinig zuurstof in je benen komt.
Dichtgeslibde aderen in de benen komt het meeste voor bij mannen.
Niet schrikken, misschien is gewoon je houding verkeerd, veel met de benen over elkaar zitten veroorzaakt ook dit probleem.
Dus zo snel mogelijk even naar de dokter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou idd zeker even naar de huisarts gaan. Is je been/kuit ook dik? Anders heb je misschien last van een trombose been.. Waar je zeker mee naar de dokter moet gaan aangezien dat ernstige gevolgen kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang in dezelfde houding zitten (kantoorwerk?) kan dit ook heel goed veroorzaken. (Hoeft helemaal niet "een verkeerde houding" te zijn, zoals gekruiste benen, hoewel dat het probleem wel kan verergeren natuurlijk.) Mocht je een stilzitter zijn: probeer toch een keer per kwartier of zo minimaal, even op te staan en een rondje te lopen, wellicht een kniebuiging te doen of zo. Dit kan al een hoop schelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dag ochtend gym, blijkt te werken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vergelijkbare klachten, die opgelost zijn door de fysiotherapeut. Rond mijn heup zat het spiercorset behoorlijk vast, en de gespannen spieren drukten op zenuwen. Veel klopwerk en ontspanningsoefeningen hebben de boel beheersbaar gemaakt. Mits ik elke dag maar mijn heup oefeningetjes doe!