Waarmee kun je je huid harden?

De dokter schrijft mij voor regelmatig wissel-voetbaden te nemen. Maar door het water wordt de huid tussen mijn tenen zacht en laat wat los. Pijnlijk. Ook bij gebruik van talkpoeder na afloop, blijf ik er last van houden. Is er misschien een middeltje om de huid ter plekke wat harder en steviger te maken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Smeer regelmatig in met kamferspiritus (drogist) of speciale creme (bijv. Gehwol) Dit maakt de huid harder en steviger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is perfect voor luieruitslag, maar je huid gaat er niet harder van worden.

Andere antwoorden (2)

Een schimmelinfectie kan zich ook tussen de tenen bevinden, dan is er vaak verweking van de huid tussen de tenen, met witverkleuring en kloofjes. Soms kan het heel nattend zijn, dan is er vaak een bacteriele infectie bijgekomen. Ook als de schimmel adequaat behandeld is kan de verweking en kloofjesvorming nog lang blijven bestaan. Behandeling bestaat dan vaak uit kortdurende behandeling met een steroid lotion, en als onderhoudsbehandeling antischimmel poeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo, voor mijn opleiding moet ik ook regelmatig lange afstanden lopen. En wat wij moeten doen als wij klaar zijn is voeten een tijd onder de koude kraan houden want daar krijg je dus een wat hardere huid van en ook knoet je natuurlijk je sokken verschonen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!