Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan men door paniekstoornissen en/of hyperventilatie keelklachten krijgen???

Kan men door chronische paniek- en angst stoornissen en/of chornische hyperventilatie keelklachten, droge keel of irriterende (warm gevoel) in de keel krijgen?

Al verschillende artsen hebben mij verteld dat ik ofwel hyperventileer ofwel een paniekstoornis heb, maar ik vraag mij ernstig af of die symptomen die ik heb (zie boven), of die symptomen echt wel bij een paniekstoornis of hyperventilatie voorkomen of niet?

Please help me

Weet jij het antwoord?

/2500

hmm t zou op zich wel kunnen denk ik...dan is het niet echt een symptoom maar meer omdat je bij hyperventilatie niet op de juiste manier ademt...dus dat zou effect kunnen hebben op je luchtwegen en hoe de lucht door je keel gaat heeft je huisarts je ook verteld hoe je ademhalingsoefeningen kunt doen bij een paniekstoornis? of je misschien doorverwezen naar een fysiotherapeut? mijn vriend kreeg ook de diagnose paniekstoornis en werd doorverwezen naar een fysiotherapeut..het blijkt dat je bij een paniekstoornis/hyperventilatie gewoon niet op de juiste manier ademt (waardoor je bijvoorbeeld ook hoofdpijn, kortademigheid, duizelingen of andere klachten kunt krijgen) met die ademhalingsoefeningen leer je erop te concentreren en het te verbeteren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100