Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een pil om je darmen rustig(er) te houden?

Ik heb last van PDS (prikkelbare darm syndroom). Heel lastig natuurlijk, maar een oplossing is er niet echt. Ik draai veel wisseldiensten, heb zo nu en dan ook wel wat stress en slaap niet altijd voldoende. Kortom; niet echt goed om de prikkelbare darm te kalmeren.

Wat wel goed helpt om af en toe de darmen even 'te resetten' is het nemen van een diarreeremmer. De dagen erna voelen mijn darmen zoals ze zich normaal zouden horen te gedragen.

Na een aantal dagen is de werking ervan uitgewerkt en bestaat er een kans dan e.e.a. weer opnieuw begint.

Mijn vraag is dan ook: bestaat er een pil die je darmen altijd rustig houdt? Mijn darmen zijn namelijk nogal hyperactief..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb via de huisartst Duspatal gekregen . Dat helpt redelijk goed maar wel een langere periode/paar weken 2 x dd gebruiken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee een pil die je darmen altijd rustig houdt bestaat niet. Je kan wel Buscopan tabletten nemen om de darmen tijdelijk rustig te houden. Buscopan is een middel dat verkramping opheft (spasmolyticum). De omhulde tabletten worden gebruikt voor de behandeling van spasmen (krampen) van het maagdarmkanaal.
Lees eerst de bijsluiter of vraag info aan je arts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding