Niet kunnen slapen van de 'migraine' + misselijkheid. Tips?

Morgen hiervoor even de HA bellen.. Lijk wel elke week 'migraine' te hebben. Even kijken of het echt zo is, en wil betere medicijnen. Maar hoe kom ik de nacht door? Er is niets op tv wat ik leuk vind, maar word gek! Al 2 paracetamol en diclofenac genomen...
Helpt dus niet.. Hulp/tips graag?!

Bedankt!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

Ga op een stoel/krukje in de douche zitten, licht uit, ogen dicht. Laat dan water, echt goed warm, een tijdlang over je hoofd stromen. Dat helpt vaak erg goed bij migraine, daarna zou je dan in slaap moeten kunnen vallen.

En even naar de huisarts, want voor migraine zijn er goede medicijnen: paracetamol en diclofenac vallen daar niet onder!

Heb je wel een maagbeschermer (zoals bv omeprazol) geslikt voor je de diclofenac nam? Want het is erg slecht voor je maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is slecht, en heb chronisch ontstoken maag ook nog.. Maar wou even ergens in geloven... Ik ga nu weer douchen, alleen in het donker is wel heuul eng haha. Toch maar even volhouden met wat licht dan. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan licht aan laten en je ogen dicht, hahaha. Als het echt migraine is wordt het erger van licht hoor, dan is donker veel fijner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook niet tegen licht, oplossing gevonden : 'Mijn hoofd onder de kraan houden' ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat douchen is juist om te ontspannen, niet om gewoon je hoofd even nat te maken :-P
Volgens mij ontspan je niet echt als je moeilijk boven de wasbak hangt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, ze zullen zich hier vast afvragen welke gek er om 2:10 doucht..

Andere antwoorden (8)

serotonine of te wijl, melatonine, het natuurlijke slaapmiddel. te koop bij kruidvat,
anders heb je ook nog st jans kruid, dagelijks gebruiken na 5 dagen begint het pas te werken, na elke extra dag word het effect groter, daar zit het ook in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmmliever tips voor nu..
hoi.
ik heb ook migraine. de huisarts vond de duurt en hoe vaak het terug kwam erg vaak en dus heb ik sumatriptan gekregen. de pilletjes werkte helaas maar even.
toen weer terug naar de huisarts en sumatriptan injecties gekregen, de hoofdpijn verdwijnt heel snel.
verder ben ik naar fysio gegaan om mijn nek los ta masseren, nu hoef ik nog maar 1 keer per week mijzelf een injectie te geven.
succes

Toegevoegd na 36 seconden:
tip voor nu.
sluit de pc af.. hoe langer je kijkt hoe langer het blijft..
succes

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien niet de beste tip. maar overgeven helpt tegen de misselijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga al dagen niet achter de pc. Mobieltje op de laatste stand van helderheid.. Ik ga er morgen heen dus we'll see..
Geen tv! Geen licht! Geen geluid! Onder de douch effe met goe warm water en dan proberen slapen. Een hoofdmassaje is ook wel goed ;)
Veel beterschap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Computers en t.v. kijken met migraine?
Met migraine kon ik alleen maar heel stil liggen met alles uit en als het tegen zat stond ik bijna op mijn kop in m'n bed. Daarna flink over m'n nek en dan slapen.

Paracetamol werkte bij mij eerder averechts, later ontdekte we dat aspirine wel een beetje werkte. Aan andere medicijnen deden we toen nog niet (15 jaar geleden) en misschien maar goed ook.

Maar migraine komt in meerdere vormen dus het zou kunnen, hoewel je volgens mij "gewoon" hoofdpijn lijkt te hebben. (wat ook vervelend is)

Vergeet in bijna mijn tip:
Een wandeling in de buitenlucht:
Werkt tegen de hoofdpijn en van frisse lucht ga je lekkerder slapen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ondertussen veel reacties van je bij andere antwoorden: lijkt me toch wel migraine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de aanval is nog niet op zn sterkst. Ik zal er vast mee wakker worden.. Bahh. Hou toch dan liever men ogen gesloten hoor. Maar ik zit achter mn mobiel ^^ Irriteerd maar een beetje, maar tv kijken nu doe ik maar niet.. Zappen is nu ook niet echt verstandig :x
# Zorg dat je water drinkt en niet uitdroogt van binnen dat kan ook zorgen voor hoofdpijn en koffie en thee kan ook zorgen voor uitdroging door de warmte temparatuur.
maak morgen als je in staat bent een wandeling in de buitenlucht en een ontspan je anders word de hoofdpijn erger. Weltrusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi! Mocht je nog wakker zijn: druk met je vingers op je slapen (kies t punt waar je je hartslag voelt). Dan boots je de Migraid na (http://www.migraid.com/nl/)

Mocht je je nu afvragen: heb ik wel of geen migraine (elke week is veel)? Er bestaan hoofdpijntesten (link). Uiteraard kun je ook langs de huisarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik vragen slik jij de pil??

Ik heb een jaar lang wel meer dan 2 keer per week last gehad van vreselijke migraine, na ongeveer een jaar kwamen wij erachter ( ik en huisarts) dat het door de pil kwam, nu ik daar mee gestopt ben,heb ik nu zo'n 1 keer per 2 maand er last van ( zelfs nog dat niet algtijd) maar dan neem ik de medicijn zomig in als ik een aanval voel opkomen en gaat het ook over.

Succes bij de dokter...en ik hoop dat hij je kan helpen,want migraine is vreselijk

sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb maxalt smelt tabletten, die helpen goed tegen de pijn. Je blijft wel suf en je hoofd blijft raar, misselijkheid gaat ook vaak na een tijdje weg.
Ik snap niet zo goed waarom je diclofenac krijgt, maar dat zal wel aan mij liggen.
Verder een nat washandje op je hoofd, alles donker maken, oordoppen in, en als je totaal niet kan slapen kan je je zelf afleiden door zachtjes naar een luisterboek te luisteren.