Is een moedervlek op de lip gevaarlijk?

Ik keek laatst in de spiegel en ik zag opeens een bruin stipje op mijn bovenlip, ik dacht eerst dat het een korstje was maar het is dus een moedervlek

Dus mijn vraag is, is het gevaarlijk?
Of komt het wel vaker voor en is het gewoon volkomen normaal?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18K
tinus1969
7 jaar geleden
De huisarts er een keertje naar kijken, die die vlek ZIEN.
Voor zover ik weet maakt de plaats van een moedervlek niet uit; het gaat er om hoe ze er uit zien (bijna alle moedervlekken zijn onschuldig).

Antwoorden (1)

Dat kán potentieel gevaarlijk zijn. Want huidkanker komt vooral voor in het gezicht, bij de lippen, oren, en in de nek. De eerste tekenen zijn plotseling ontstane zweertjes die slecht genezen, of wratachtige knobbeltjes of plekjes op de huid die jeuken, gemakkelijk bloeden of van kleur en/of grootte veranderen. Ga met dergelijke verdachte plekjes altijd naar de huisarts.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mijn zoon heeft het ook en hij is 15 kan het voor hem ook huidkanker zijn?
Amadea
7 jaar geleden
Niet zijn, maar wel worden. Met name wanneer hij zich overvloedig laat beschijnen door UV-stralen. Dat kan op den duur een kwaadaardige celdeling veroorzaken.
tinus1969
7 jaar geleden
@Wageningen; ga er van uit dat de meeste moedervlekken onschuldig zijn, en laat een verdachte moedervlek aan de huisarts zien. Heb je meer aan dan vage zorgen.