Ongemakkelijk gevoel in de rug wanneer het recht staat

Als ik mijn rug recht hou is dit erg ongemaklijk vind ik, gewoon lekker krom staan is voor mij een stuk comfortabeler.
Nu zit ik al jaren heel krom op mijn bureau stoel en sta ook niet recht.
Sinds gisteren probeer ik altijd mijn rug recht te houden, alleen voelt dit niet echt prettig aan en heb constant de neiging om lekker voorover de hangen.
Hebben hier meer mensen last van?
En zal ik moeten wennen of is dit een serieus probleem?
Ik hoor het graag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Het kan zijn dat je rug eraan gewend is om krom te staan, en dat het ongemakkelijk is om hem recht te zetten.

Het kan ook iets anders zijn:
Bij tieners kunnen tijdens de groeispurt enkele wervels een wigvorm krijgen. De wervels krommen daardoor abnormaal en dat levert soms ook rugpijn. Dit heet de ziekte van Scheuermann, of juveniele Kyfose. Op volwassen leeftijd verdwijnt de rugpijn en neemt de verkromming niet meer toe.
Praat erover met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lijkt mij een serieus probleem,waarschijnlijk zit je nu reeds met een ernstige rugafwijking.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee! het is geen serieus probleem en het is ook geen ernstige rugafwijking!!!
fremar
13 jaar geleden
waarom niet?
Kimath
13 jaar geleden
Hoe weet je dit karniek?
Als ik het zo lees klinkt het als een aandoening. Ik zou toch jou aanraden om morgen een afspraak te maken bij je huisarts! Met lange rug klachten moet je eigelijk nooit wachtten. Hoop voor je dat je het kan verhelpen met fysio!!!
Succes & beterschap :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee het is geen aandoening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dat weet jij? Dat laten we over aan een gediplomeerde arts waar hij naar toe gaat hopelijk.. Het kan wel een aandoening zijn, mijn oom heeft ook een rug aandoening ;)
ja hoor ik heb daar ook last van precies de zelfde probleem ik zit ook al jaren krom en als ik mijn rug nu recht probeer te houden is het ook niet prettig en doet het een beetje pijn wat ik heb gedaan is een paar keer gewoon je rug recht te houden ook al is het niet prettig maar het is gewoon een kwestie van wennen ik heb er nu ook neit zo last van je moet het niet zo serieus gaan nemen. je spieren zijn gewoon gewend om krom te zitten en als je je rug recht houdt gaan de spieren ook recht zitten wat ze niet zo gewend zijn en dat is niet prettig nee. ik heb er nu niet zo heel veel last van maar ik raad je aan om gewoon bijna zo veel mogelijk je rug recht te houden. en er aan wennen en je moet ook een keer lang de huisarts gaan die weet mischien meer dan mij. en kan je verder helpen.

ik hoop voor je dat het goed komt:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook. Ik raad je aan om naar de fysiotherapie te gaan. Je doet dan een paar oefeningen om de spieren van je rug sterker te maken. Ik train alleen mijn buikspieren, maar ik stel steeds uit om naar de fysiotherapie te gaan en een afspraak te maken. Als je op kantoor zit: ZORG VOOR EEN STOEL die lekker zit, je rug recht houdt! Probeer elke dag je rug recht te houden.

groeten chris