Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zitten er altijd stukjes bloed tussen de snot?

Als ik me neus snuit bloed mijn neus niet, maar dan zitten er stukjes bloed in de snot vermengd. Dit is best vaak zo, en ik ben niet verkouden! Misschien komt het door de warmte, enig idee?

Dankje :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
128.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het kan nog een rest zijn van een bijholteontsteking die je een tijd geleden gehad hebt.

Het kunnen ook kleine adertjes zijn die springen omdat je misschien te hevig snuit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had ik ook heel veel een tijdje terug. Ik denk dat het gewoon resten zijn van een kleine bloeding in een van de bijholtes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doordat iemand veel peutert in zijn neus. Onstaat er een scheurtje in een ader.In de neus zitten haarvaten die zijn heel erg klein. Daardoor kan een bloedneus onstaan.

Toegevoegd na 35 seconden:
ik bedoel kan er een scheurtje onstaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan door het snuiten op zich komen, als je dat te hard en/of te vaak doet, kun je haarvaatjes beschadigen en zul je dus een beetje bloed in het snot terugvinden.
Misschien is het verstandig je neus een tijdje alleen op te halen, en te kijken of het dan minder is als je na een tijdje weer eens (voorzichtig!) je neus snuit (liefst 1 neusgat tegelijk).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding