Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Komt clusterhoofdpijn terug?

Ik ben nu 14 jaar en 2 jaar geleden werd bij mij clusterhoofdpijn vastgesteld. Ik heb nu al meer dan een jaar geen last meer, maar weet iemand of dat het terug zal komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Een vriend van mij was er drie jaar vanaf. Helaas is het recentelijk weer terug gekomen. Ik hoop voor jou dat het weg blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zo'n 90 % van de gevallen van clusterhoofdpijn heeft men gedurende 2 tot 12 weken last van aanvallen. Veel van deze mensen hebben 1 of 2 aanvalreeksen per jaar, vooral tijdens de lente en de herfst (episodische clusterhoofdpijn). Tussendoor is men opeens enkele weken, maanden of zelfs jaren aanvalsvrij, zonder dat er een duidelijke verklaring voor kan worden gegeven.
Het is dus niet te voorspellen hoe lang je klachtenvrij zult zijn. Maar het is helaas niet te garanderen dat de hoofdpijn niet terug zal komen.
(Lees meer...)
Amadea
13 jaar geleden
Zeker weten. Hoe meer stress je hebt, hoe vaker je het krijgt.
Tevens krijg je het meer, naarmate je ouder wordt.

Hier spreekt iemand met ervaring ^^
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn zus heeft er al meer dan 10 jaar last van. Soms blijft het jaren weg, maar het komt altijd weer terug. Ze zei tegen mij dat het een van de ergste hoofdpijnen ooit was. En nu nog steeds wordt ze erdoor getergt.

Dus het komt zeker terug. Je hebt wel uitzonderingen op de regel, maar ik denk dat het bij jou gewoon terug zal komen. Tiz alleen afwachten wanneer.

Geniet van de tijd dat je er geen last van hebt. Dat heeft mijn zus iig geleerd, dat de uren, dagen, weken, jaren dat het weg is, je moet genieten van de rust en het leven.

Heel erg veel sterkte ermee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Clusterhoofdpijn komt voor in clusters.
Dit wil zeggen dat de pijn gedurende een bepaalde periode actief is.
Deze periode bestaat uit aanvallen die elkaar in een bepaald ritme opvolgen.
De tussentijdse perioden is de patiënt vrij van hoofdpijn. De duur van een cluster is zeer uiteenlopend: van acht dagen tot een half jaar.
De aanvallen binnen een cluster kunnen verschillen van een kwartier tot drie uur.
De meeste patiënt hebben twee clusters per jaar.
De heftigheid van de aanvallen kan binnen een cluster oplopen.
De aanvallen vinden bij de meeste patiënten op gezette tijden plaats. Dit kan bijvoorbeeld tijdens de slaap zijn.
Het verschil tussen de chronische vorm van clusterhoofdpijn en de niet chronische vorm is dat bij de chronische vorm de clusters elkaar in een sneller tempo opvolgen en dat de tussentijdse periodes worden opgevuld met een zeurende vorm van pijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is groot dat het terug komt.Voor ieder heel anders,niet perse in een bepaalt jaargetijde.Mijn man heeft het al vanaf zijn zestiende en is nu 43.Er is geen peil aan op te trekken.Het is geweest 2x in het jaar.Soms eens in het jaar en nu de laatste is al bijna 3 jaar geleden.Bij hem is het dus naarmate hij ouder werd minder geworden.Zijn vader ook maar een oom weer andersom.Zorg voor medicijnen die tegenwoordig veel verlichten.Imigran is een perfect middel om een aanval binnen zeer korte tijd te doen verdwijnen.Hij heeft de injecties ervan die je zelf kan geven.Hij slikt dagelijks verapamil,dit alles is voorgeschreven door een neuroloog.Het is een vreselijke pijn en het uitleggen in je omgeving kan je dmv wat printjes van internet te halen en ze dat je laten lezen.Mocht je wat willen weten mag je altijd een prive bericht sturen.Ik weet hoe zwaar het is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pin je er niet op vast dat het terug kan komen. Dat geeft wat meer onbevangenheid naar dit beeld. Als het dan toch terug komt dan is het er. Mocht het vaker optreden, leer dan dat je tijdig de voorverschijnselen herkent en dat je goede medicatie bij de hand hebt. Een huisarts kent het goede middel en de paracetamol-achtigen horen niet in het rijtje met adequate medicijnen thuis. Echte clusterhoofdpijn vraagt net als migraine om een specifieker middel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop echt voor je dat je dit niet nog eens hoeft mee te maken.
Mijn eerste clusterhoofdpijn begon precies 8 jaar geleden.
Nooit geen last meer van gehad, tot begin maart van dit jaar.Bijna 5 weken zit ik weer met de ch ellende.
Ik "hoop" dat ik het ergste nu gehad heb.
sterkte in de toekomst.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding