Eksteroog onder teennagel ?

Mijn teennagel is zo dik dat ik die amper nog kan knippen.
Na het baden lukt het een beetje en dan zie ik er binnenin een zwarte kern die ik er met een pincet uit kan peuteren. Het zijn geen splinters want het komt telkens terug.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Likdoorns of eksterogen kunnen behoorlijk pijnlijk zijn. Ze komen niet alleen onder de voet of op de tenen voor, maar kunnen ook onder de nagels en op teentoppen ontstaan. Tegenwoordig kunnen likdoorns pijnloos worden verwijderd en zonder bloedvergieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IEHH!!!! :) +1
Kimath
13 jaar geleden
wat een vies plaatje, gelukkig heb ik mijn eten al even op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja vies, maar je zal het maar hebben :(

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan en die is te verwijderen. De meer bekende naam is likdoorn.
Het weg laten halen is niet pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zwarte is waarschijnlijk een gestolde bloeduitstorting, die ontstaan is door hoge druk op je nagel. Het beste een paar keer behandelen bij een pedicure, die hebben daar de juiste middeltjes en gereedschap voor. Daarna eens goed naar je schoenen kijken, ook eventueel die schoenen die je bij het sporten draagt. Er is waarschijnlijk op die plek teveel druk, danwel bij je gewone schoenen, danwel bij je sportschoenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het inderdaad mogelijk dat er een eksteroog onder je teennagel zit. Waarom ga je niet een keer naar de pedicure. Is echt heel erg fijn.