Welk eten is vloeibaar, maar vult goed?

Omdat ik na mijn amandel operatie niets vasts kan eten, moet ik dus vloeibaar voedsel tot me nemen:P
Ik kan soep niet meer zien, pudding ook niet.
Hebben jullie nog tips voor mij?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is dus belangrijk dat het goed vult, want heb constant honger!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
63.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Had in Okt. Ook mijn amandelen laten verwijderen en idd constand honger en vla is opeens mega vies en misselijkmakend! Probeer inderdaad Goede Morgen! Ontbijtdrink van campina. Na een zo'n ding word je meeega vol. En je kan lekkere smaakjes kiezen :D Beterschap!

Het beste antwoord

Bij de apotheek kan je van die flesjes bijvoeding kopen.
Van Nutricia. Het heet o.a. fortimel en bevat wel ongeveer 300 Kcal per flesje.

Mijn man kreeg dat toen ie te veel afgevallen was door de kanker, maar ze zijn gewoon te koop.
Het vult erg goed.
Of het ook smaakt...tja. FF proberen zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duimpje ! Ik gebruik deze ook wel eens als ik geen tijd heb om te eten. Ze noemen het ook wel eens 'astronautenvoedsel' omdat het heel voedzaam is en je er weinig afval aan overhoud. (ontlasting gewijs)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over astronautenhappen gesproken, deze kochten we in de jaren '90 in de States voor lange trekking tochten. Was een zakje, moest kokend heet water bij en 10 minuten laten staan. Dan zou je iets meer water dan de dosering kunnen aanhouden. Informeer bij een trekking shop hier...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje het heeft geholpen! het is lekker en ik val amper af..

Andere antwoorden (35)

Een breaker je weet wel een yogurt dingetje nog erg lekker ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar vult dit ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke thanx +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is gewoon yogurt met muesli en stukjes fruit.
Zelf maken.
Milkshakes, de echte,met ijs en melk... en is nog lekker koud ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ontbijt drink kiwi en banaan en dat soort combi's..of zelf eten (lees: fruit) blenderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet de naam niet meer maar dat spul wat baby's eten sommige oudere mensen eten het ook omdat het snel is en goed vult. Op de verpakking staat geloof ik een beer. En het lijkt op verpulverde deeg met water. Maar geloof mij het is heel lekker. Het is trouwens ook nog gezond want het is voor de groei. waarschijnlijk ook goed voor herstel van je amandelen want er zitten veel vitamines in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Olvarit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of brinta?
dat lust ik namelijk niet hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lammetjespap, oftewel 4 maanden pap. Het eerste dat ik weer mocht eten toen ik eens lang in het ziekenhuis lag. En ik vind het nog steeds lekker.
(en nee, het is niet van lammetjes gemaakt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of havermoutpap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Mendy
Nee, gelukkig niet, haha.
Ik vind het ook nog steeds lekker! Het smaakt gewoon naar vroegâ, mijn opa en oma (maar meer mij opa) maakte het voor me rond mijn 10de denkt ik... maïzenapap met een klein klontje room boter, mjam!
Je kan eens proberen met appelmoes, yogurt, ijsjes of platte kaas.
Na enkele dagen moet een wit boterhammetje met smeerkaas ook kunnen, eventueel geweekt in melk.
Alles wat zacht is, geen zout, kruiden of zuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ik heb nu al een week dat ik amper wat kan eten. Ik vroeg voor vloeibaar, dus geen boterhammen..heb ik geprobeerd en is geen succes aangezien ik het amper afgeslikt krijg, toch bedankt.
Slaappapje van Biobim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles dat een beetje zacht is, en dan pureren met vocht dat erbij past?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prop wat hamburgers in de blender en alles wordt vloeibaar. Eventueel een milkshake toevoegen om het wat dunner te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vult in ieder geval wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is makkelijk ik zou het niet proberen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@robinnoval Bwuhahahh. You made my day xD
Kwark. Vult als een gek! Of milkshakes inderdaad.
Als je alle zuivel zat bent, zou je ook een ragout kunnen proberen? Al weet ik niet of dat smaakt zonder 'bodem'...

Ik mengde vla met geplet beschuit, de eerste paar keer vond ik dat best lekker. Kun je met alle soorten granen doen natuurlijk, en het blijft vrij vloeibaar. Weetabix vult ook heel goed, net als zemelen en lijnzaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Ik weet niet, of je kwark er wel door kunt krijgen. Neem ook niet te dunne yoghurt, want dat vult niet. Goede yoghurt is b.v. de volle yoghurt van Den Eelder (een soort roeryoghurt).
Als je het liefst gewoon eten wilt: aardappelpuree maken uit een zakje, maar dan extra dun door extra melk erdoor heen te mixen. En nog een klontje boter erdoor, of wat jus erover (= ook vloeibaar en smaakt een beetje naar vlees). Daarbij appelmoes, of eventueel extra fijne spinazie a la creme. Glijdt ook zo naar binnen. Kun je ook wat dunner (vloeibaarder) maken door extra melk, boter oid er doorheen te roeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Gewone bladspinazie kan ook wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bladspinazie bevat stukjes, ik weet niet of vraagsteller dat nu wel hebben mag. A la crème is veel fijner, bijna vloeibaar ;-)
Brinta-pap met een bult suiker! Heerlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk kun je alles eten wat je wilt, pureer het en maak het met wat extra water/jus/boter/sausje wat vloeibaarder... Bijvoorbeeld spinazie ala creme met aardappelpuree, prakken, wat extra roomsaus erover en even in de blender... zelfde geld voor bijna alles... Zo deed ik het iig na mijn kaakoperatie.

sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havermout! Tenminste, zoals ik het maak :p lekker dik met suiker, jam!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havermout vult prima en is rijk aan van alles wat goed voor je is, ook goed voor je zenuwgestel (indien van toepassing). Niet te dik maken, niet te lang doorkoken, hooguit een minuutje, en 5 minuten laten staan met de deksel op de pan. Dan wordt het overigens ook nog wat dikker van.
Lepetje honing erin en smullen maar.
Natuurlijk niet iets voor meerdere keren op een dag, maar zo af en toe in je dieet is dit een prima ontbijt/lunch.
Evt. wat rozijnen en/of rijp fruit erdoor in kleine stukjes.
Rijstepap (met of zonder suiker, stroop,honing, limonade- en/of vitaminesiroop , geprakte banaan, verkruimelde beschuit, muesli).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Met muesli zit je met noten. Die zijn er moeilijk door te krijgen, lijkt mij. Havermout is denk ik beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je basismuesli gebruikt zitten er geen noten of andere harde dingen in, maar zal wellicht toch niet makkelijk weg te krijgen zijn, daar heb je gelijk in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De muesli de avond tevoren laten weken en het is veel minder hard. Dat is bovendien de originele Zwitserse methode.
Als je uit alle antwoorden nog niets iets hebt gevonden kan je evt een vloeibaar dieetvoeding proberen. Iets van een shake. Die vullen goed en zorgen ervoor dat je alle voedingstoffen binnen krijgt die je binnen moet krijgen.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pudding, kwark, brinta, drinkyoghurt, karnemelk, verschillende soorten pap, ragout met rijst, drinkontbijt, yoghurt met jam en slagroom, ijs, en zelfgemaakte milkshake vult ook goed, babyvoeding uit een potje is ook een goede oplossing.

Sterkte!!

Toegevoegd na 10 minuten:
Alle salades zoals ei, zalm, vlees, tonijn, kip, enz enz. Je kunt ook rundvleessalade of huzarensalade nemen vult ook goed, en je hoeft niet te kauwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Milkshake, die nieuwe appel-peer smaak moet je echt proberen@!

D.m.v. eiwitshakes raak je ook snel gevuld, het is vloeibaar en ook nog eens erg handig als je van plan was een leuke workout te gaan doen (:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goeie pot snert. Kun je toch geen soep noemen? Of pap. Of lekkere stevige hete chocolade melk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brinta (pap), thee en dan wat koekjes erin, appelmoes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een pak Turkse of Griekse yoghurt (die is wat romiger van substantie dan gewone Hollandse yoghurt) en voeg daar een paar scheppen muesli, stukjes banaan, appel en/of andere vruchten aan toe. Eventueel nog wat vanille roomijs erbij en dan door de blender of keukenmachine om de boel mooi glad en dus drinkbaar te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Havermoutpap, gortpap, bloempap, rijstpap, yoghurt met b.v. havermout, tarwezemelen, haverzemelen, enz. (yoghurt niet te dun en niet te dik, b.v. volle yoghurt van Den Eelder (veel andere yoghurts zijn wat te dun, kwarkyoghurt wat te dik)), watergruwel (of krentjebrei) b.v. van Bessola, haagse bluf (bessensap, eiwit en suiker door elkaar klutsen, denk ik). Verder zijn er wel vloeibare vervangende maaltijden in de supermarkt en er is ook wel wat te krijgen bij b.v. De Tuinen, verder vezeldranken (met vruchtensappen). Voorts aardappelpuree met gestampte stoofperen, verder spinazie, appelmoes, rabarber, enz.enz.
13 jaar geleden
corzijlstra
13 jaar geleden
Griesmeelpap (niet te dik) ben ik vergeten. Variaties zijn er in tarwegriesmeel, amandelgriesmeel, vruchtengriesmeel, enz.
MCflurry! Lekker ook nog ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongezond als papier. SH
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wtf waarom reageer je steeds op mijn antwoorden?
Toen ik mijn amandelen heb laten knippen vorig jaar begon ik met vla en danoontjes, maar daar krijg je erg veel slijmvorming van waardoor je veel moet slikken. Dat is écht niet fijn na een amandeloperatie. Yoghurt is te zuur, dat kun je beter niet nemen. Ik had de eerste dagen sowieso geen trek, maar als ik wat at, dan was het een klein beetje gele vla, vult goed. Maar oppassen met slijm dus! Verder at ik eigenlijk niet, alleen ijsjes, maar ook dat was een drama! Oh, en geprakte banaan was lekker!

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ik heb ook Brinta gegeten, maar pas op met te warm eten. Even laten afkoelen dus. Babyvoeding heb ik ook geprobeerd, maar van de variant met sinaasappel e.d. sprong ik tegen het plafond! Pas daar mee op, neem dan een babyvoeding met banaan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb nog even de andere antwoorden gelezen en er staat vaak yoghurt en milkshakes bij, maar je kunt écht niet je keel schrapen als je je amandelen hebt geknipt, dat doet zoveel pijn. En elke keer dat je moet slikken is er een teveel, dus je moet slijmvorming echt proberen zoveel mogelijk tegen te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek verkopen ze drinkvoeding van Nutricia. Deze kaloriebommen bevatten daarnaast ook veel vitaminen en mineralen en andere bouwstoffen. Het is een vervanger van vast voedsel als je dat niet meer goed kunt eten. Bijvoorbeeld Nutridrink, Fortimel of Fortifresh. Bij onderstaande link kan je meer informatie vinden. Verder is het wel zo dat deze producten weer slijmvorming kunnen geven. Met een operatie aan je amandelen is koud drinken aan te bevelen omdat dit de genezing bevordert. Koud water of ijsjes zijn goed. Koude melk is bijvoorbeeld wel lekker koud maar geeft weer slijmvorming. Daarnaast voeden deze dranken niet. Als je Nutridrink of Fortimel overweegt te kopen (wel kostbaar!!!) schijnt dit direct uit de koelkast het lekkerst te zijn en dat is dan ook weer goed voor je amandelen.
Verder niet te heet drinken. Je kunt lauwe bouillon drinken of een wat dikkere soep de je zeeft zodat alle harde stukjes eruit zijn. Ook dat vult. En ... een blender doet echt wonderen. Gepureerd zacht voedsel moet toch lukken?
13 jaar geleden
Vla vult goed en is er in heeel veel smaakjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
modifast shake (verschillende smaken) een maaltijd vervanger, die goed vult en je krijgt al je voedingsstoffen binnen en natuurlijk in de vorm van een milkshake < en nog lekker ook !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brinta! Dus melk met brinta vlokken en om het lekker te maken een klont roomboter en een beetje kaneel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je iets met fruit wil kan je (zoals ik het altijd noem) een 'appel-banaan mix' maken. dan moet je gewoon een appel en banaan in stukjes snijden, en die dan door elkaar mixen. Het is lekker en vult goed! moet je maar eens proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pakje 'Goeiemorgen!' leegdrinken heeft evenveel voedingswaarden en kracht als 1 boterham, en het is nog lekker ook. Er zit verpulverd deeg in ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel lekker, gezond en vullend voor de maag is? Een prakje maken van banaan, sinaasappel en LIGA eerste stap.. Je prakt de banaan, perst de sinaasappel en doe dit bij elkaar. Prak het voorzichtig met steeds een stukje liga tot je een mooi dik egaal (zonder stukjes) mengsel krijgt.. Naar smaak kun je altijd nog wat banaan of sinaasappelsap toevoegen.. Het lekkerste is om zelf de sap te persen maar het zal vast ook met verse sap uit de supermarkt kunnen! Beterschap in ieder geval!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk aan yoghurt (volle) met muesli en wat vruchtensap...een uitgeperste sinasappel bv...en een paar lepels vloeibare honing. De muesli geruime tijd laten weken in de yoghurt (> 1 uur) voordat je dit eet omdat anders die muesli nog niet zacht genoeg is. Desnoods die muesli eerst met een keukenmachine fijn maken.
In dit mengsel zit eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een maaltijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noodles, of mie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beschuit in de soep is misschien een idee, want je hebt toch afwisseling nodig. Zoals al werd gezegd: appelmoes, maar je hebt ook perenmoes, aardbeienmoes... Of je maakt zelf moes. Trilpuddig als toetje? Of van dat spul dat een soort gelei word...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien mozzarella? niet vloeibaar maar je hoeft niet te kouwen en anders snij je het in stukjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn al heel veel tips gegeven,maar 1 belangrijke ervaringstip wil ik je nog geven.
De shakes die je zelf moet maken vullen prima,MAAR heel belangrijk maak ze met water,je mag nl de eerste 2 dagen ivm slijmvorming en daardoor niet goed kunnen slikken ,geen melkproducten,dat zullen ze in ziekenhuis ook zeggen.
Gooi vers fruit in de blender,goed fijn,doe dat in diepvries,het vult,koelt de keel goed en is lekker,probeer zeker eerste dag pitjes te vermijden.
Veel beterschap alvast.