Hoe komt het dat mijn bovenbeen gevoelloos wordt als ik met een broek aan slaap?

Ik heb hier eigenlijk al ongeveer 2 jaar last van: Wanneer ik met een broek aan ga slapen wordt ik snacht's wakker, er is dan een bepaalde plek op mijn bovenbeen die verschrikkelijk erg pijn doet als het aanraak maar de aanraking zelf voel ik niet. Is hier een reden voor?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel een pyamabroek trouwens, niet dat ik met een spijkerbroek ofzo in bed ga liggen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zonder (lange) broek geen problemen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger wel, maar nu alleen met een lange broek

Antwoorden (6)

Je laat je aders hierdoor een beetje nauwer worden hierdoor zal er minder bloed naartoe stromen en dat gevoellozen komt omdat het er strak rond zat een paar uur lang
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit die broek, of je onderbroek eventueel, te strak in je lies? Dan knelt het af. Een bijna slapend gevoel, dat prikkelend aanvoelt. Broek wat oprekken en het is weg. Dan zou inderdaad afknelling de reden zijn.

Zo niet, vraag anders eens aan je huisarts. Misschien iets met slechte doorbloeding/doorstroming?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent , maar ik denk dat het komt door roken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je slaap draai je je best vaak om (al merk je daar zelf niets van). Het kan zijn dat je pyjamabroek zich dan steeds strakker om je been draait en zo een tijdje blijft zitten waardoor er bepaalde plekken in je been afgekneld raken. Ik zou je adviseren zonder pyjamabroek te slapen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit klinkt niet helemaal normaal, zeker omdat je er ‘pas’ de laatste 2 jaar last van hebt, dus voor die 2 jaar niet. Daarnaast geef je aan dat het bij 1 been speelt.

Mij zie je niet vaak zeggen: ga maar naar de huisarts, dat zeg ik nu wel.

Ga even naar de huisarts, mogelijk krijg je een doorverwijzing voor een dotteronderzoekje (gaan ze met een apparaatje naar je bloedvaten luisteren - doet geen pijn).

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een (duplex)echo bedoel je denk ik.
Dotteren is als ze met een ballonnetje in het vat het vat een beetje oprekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh ja....een duplex ego bedoel ik! Hahaha ;-)
Google eens op Meralgia paraesthetica. Opheffen van de lokale druk (pyamabroek) en/of vermageren bij overgewicht (indien van toepassing) helpt vaak. Bij de meeste mensen verdwijnen de klachten spontaan in kortere tijd( 2 jaar).