Zwart voor de ogen??

Hoe kan het dat als ik een tijdje niks heb gedaan (bijv.zitten of liggen) en dan opeens ga lopen dat ik het een tijdje zwart voor me ogen heb ?? Iemand hier ook ervaring mee

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Omdat het bloed even uit je hoofd wegtrekt.
Had ik vroeger ook.
Nu al jaren niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook komen door een te lage bloeddruk. Als je hier echt last van heb, kan ik je aanraden een tijdje lang iedere dag een dropje te nemen. Misschien niet super voor de lijn, maar het helpt wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is niet waar, juist de zouten van snoep zijn hiervoor niet goed, beter veel drinken en dagelijks bouillon nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb juist van mijn dokter geleerd, dat die zouten wel goed zijn bij een lage bloeddruk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee de zouten van snoep zijn daar niet goed voor, mijn moeder is dokters assistente. In drop zit ook weer heel veel suiker, bouillon is ook vocht en dit gaat vaak gepaard met teweinig drinken,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh sorry dan! Moet je nagaan wat voor tips ik krijg van een dokter.. Naja ze smaakten iniedergeval wel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha geeft niet! Soms sta ik ook met mijn oren te klaapperen van wat ze allemaal adviseren:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als zwart zien gepaard gaat mijn weinig drinken heb ik een gat in mijn slokdarm! ik drink heeeel erg veel (5 liter ofzo :$) en ik zie ook zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Noukk: je leest niet goed he .... :( jammer dat je dan toch reageert, lees mijn hele antwoord en lees goed(begrijpend) er staat vaak!! Das niet altijd he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat snap ik maar ik had het er met een jongen uit mijn klas over heeft dat ook altijd enz. maar hij loopt de heledag water te drinken misschien zijn wij allebei bijzondere gevallen.. maar sorry als het onaardig overkwam ofzo.. zoethout thee helpt trouwens ook voor een hogere bloeddruk..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ghehe !! No problemo !! Dit is 'vaak:')' zo bij oudere mensen, maar hoeft niet. Zoethout thee kan ook helpen inderdaad, maar niet te veel :)
Je staat dan te snel op, ga voor je op staat eerst even je benen bewegen en wat rekken en sta rustig op en loop niet direct weg als je staat, laat je lichaam even wennen. Het kan ook met je bloeddruk te maken hebben of (soms) bloed armoede. Houd het even in de gaten, neem wat bouillon drinken (in ieder geval genoeg drinken). Als je het vanuit liggen ook hebt, ga dan eerst rustig zitten. Als je je echt zorgen maakt ga dan even langs je huisarts. Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt ook bij assistente hb en bloeddruk laten testen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor info.
Het zóu te maken kunnen hebben met een bloeddruk die wat aan de lage kant is. Dat is niet erg, alleen wat lastig als je te snel van positie verandert. Dan kan het je even zwart voor de ogen worden, of je ziet sterretjes. Maar als er even later weer genoeg bloed naar je hoofd is gepompt herstelt dat vanzelf weer.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat sterretjes zien en zwart heb ik altijd maar door mijn medicijnen zou ik een hoge bloed druk moeten hebben?? whaa! ik snap het niet meer!! :o
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er ook last van, bekend verhaal dus.
Wat er ook nog mee te maken kan hebben is het hebben van bloedarmoede. Daarmee kan je ook sneller zwart/sterretjes zien bij het opstaan. Ook vanaf hurk naar gaan staan kan je dit verschijnsel hebben.

Heb je het af en toe geen probleem en gewoon even rustig blijven staan voordat je verder gaat. Heb je er wel vaak last van en word het vervelend dan even naar huisarts gaan die kan dan je bloed of bloeddruk controleren.

Bij bloedarmoede heb je wel meerdere klachten en dat is kortademigheid bij inspanning, wit zien (de binnenkant van je oogleden), een wat hoge hartslag en duizelig zijn / neiging tot flauwvallen.