Dat kan echt heel snel opgelost worden. Haal bij de huisarts een zalfje. De huisarts kijkt wat voor soort exceem het is. Weekje insmeren en meestal weer weg. Anders blijf je maar krabbelen, vanwege die vreselijke jeuk! Dus even langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handen in Zeewater leggen/houden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt aan de oorzaak, die zal je moeten vinden.
Met welke stoffen komende je handen in aanraking? Heb je er op sommige momenten meer last van? Komt het misschien door het dragen van een ring? Zit je veel met je handen in water?

Weet je de oorzaak dan kan je die aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon mee naar de Dokter gaan.Die kan dat beter beoordelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet de enige! ;-)
Er zijn mensen die vrij nauwkeurig het weer kunnen voorspellen, door de jeuk. Dan begint de jeuk 3 dagen voor het gaat vriezen, en als het vriest is de jeuk weg.
Mogelijk heb je er 's zomers minder last van.

- experimenteer met je handsoapjes, en afwasmiddel als je met de hand afwast. Sommige zeep verlicht de jeuk, andere zeepjes maakt het alleen maar erger
- heel dun insmeren met b.v. nivea vlak voor je gaat slapen.
- handen heel goed afdrogen als je je handen hebt gewassen.
- en natuurlijk niet krabben.

Als je echt heel serieuze klachten hebt, vraag het dan eens aan je huisarts. Hij heeft zalfjes in de aanbieding die wat beter werken dan Nivea. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar je huisarts gaan is uiteraard een optie zoals al gezegd, maar mijn ervaring is dat veel van de middelen die hij / zij voorschrijft niet echt of niet voor lange duur baten. Uiteindelijk komt het toch weer terug en werd ik naar de dermatoloog in het ziekenhuis verwezen, die een zalfje voorschreef wat de zaak alleen maar erger maakte, omdat ik er allergisch voor bleek te zijn. Mijn tip: tea tree balsem van Chi. Voor € 17,- per tube te koop bij de Tuinen en veel reform / natuurwinkels. Twee keer per dag de jeukende plekken goed insmeren en binnen een paar dagen is het al een stuk minder. Misschien even een investering, maar je zult zien dat het gauw verlichting brengt. Beterschap ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veelal helpen de zalfjes van de huisarts niet. Je huid wordt er dun van bij het teveel gebruik ervan, met als resultaat grotere problemen. Zelf heb ik heel veel baat een product gemaakt van een medicinale vrucht, welke dergelijke problemen oplost en geen nare bijwerkingen heeft