een neusspray wil juist wel eens helpen met voorkomen en sneller laten genezen van een holteontsteking (als deze niet zo heel erg ontstoken is.) bij een ernstige onsteking raad ik zeker geen gewone neusspray aan , maar ga eens langs de huisarts voor een neusspray met medicijnen er in.

Je ken geen voorhooftholte onsteking krijgen van alleen neusspray( als je dit op de normale manier gebruikt , bij overdosis zou het eventueel wel kunnen ontstaan natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bedoeling van xolometazoline neusspray is het vrijmaken van de neusholte. In eerste instantie helpt het dus een bijholteontsteking te voorkomen. Bij gebruik langer dan 5 dagen à een week raakt de neusholte juist weer verstopt waardoor de kans op een bijholteontsteking ook weer groter wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 nog ff en je bent een neusspray specialist. middel lijkt goed op de markt te liggen gezien al die vragen hier :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik regelmatig zelf voor bijsluiter moet spelen ben ik redelijk op de hoogte van de risico's van een aantal zelfzorgmiddelen of weet ik waar ik info daarover moet zoeken. Dat heeft me een stuk minder zorgeloos gemaakt over zelfzorgmiddelen. Ik denk dat bijsluiters erg slecht gelezen worden.