Het beste is altijd om naar de dokter te gaan.

Onderstaande site noemt de symptomen van keelontsteking:

http://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/93/keelontsteking.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu zelf keel ontsteking al 4 dagen. Achter in je mond is het heel erg opgezwollen ook produceer je heel veel spuug en heb je de hele Tijd dorst. Ook kan het voorkomen dat je een slechte adem krijgt. Ik ben zelf nog niet naar de dokter gegaan maar hij kan je eigenlijk alleen maar een anti biotica voor schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook keelontsteking en ik dacht dat het gewoon keelpijn was, maar het werd steeds erger. Ik had ook veel bloed achterin m'n mond en koorts. Dit zijn symptomen van een keelontsteking.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik ben naar de dokter geweest en ik kreeg een penicillinekuur, werkt erg goed! Dus ik zou maar naar de dokter gaan!

Beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te kijken met behulp van een lampje en een spiegel. Is je keel alleen wat rood is de boel een beetje ontstoken maar dat gaat vanzelf weer over na een paar dagen, ook bij enigszins vergrote amandelen.

Heb je vergrote amandelen, slikklachten, koorts, langer dan een week keelpijn, gelige puskoppen op je tonsillen en/of is je ene tonsil duidelijk groter dan de andere en eventueel nog meer klachten, zoals hoesten, moeite om je mond open of dicht te doen dan kan het verstandig zijn om met de huisarts te overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Keelpijn wordt veroorzaakt door een virus en gaat gewoonlijk binnen een week vanzelf over.

Een keelontsteking is een bacteriële infectie en gaat meestal gepaard met koorts boven de 38,5° en een echt ziektegevoel. Je keel ziet er dan vuurrood uit, soms met witte stippen. In dat geval ga je best naar de huisarts. Hij zal je dan een antibioticakuur voorschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal is keelpijn een virus infectie die in zo'n 7 dagen vanzelf beter word.Vaak ben je wat koortsig en heb je slikklachten,dat is onschuldig.
Koorts is een reaktie van je lichaam om een infectie te bestrijden,de temperatuur mag op lopen tot 41.7 C zonder dat dat gevaarlijk is.
Alarmsignalen bij koorts zijn dat je moeite hebt om je mond te openen en ernstig ziek bent,dan heeft je lichaam waarschijnlijk hulp nodig dmv een antibioticum,of op een andere manier.
In alle andere gevallen mag je gewoon uitzieken,paracetamol gebruiken en lekker koud drinken of (water) ijs eten.
Beterschap!