Als je het na alle drinken hebt, dus ook na het drinken van gewoon water, dan zou je eventueel een verwijzing naar een logopedist kunnen vragen om je sliktechniek te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het zijn dat je teveel lucht hapt tijdens het drinken? Vaak doe je dat onopgemerkt. Misschien moet je dan eens proberen om minder snel te drinken en op te letten hoe je slikt.
Bij het drinken van koolzuur is het boeren meer logisch aangezien het koolzuurgas uitzet/ophoopt in de maag en er gewoon weer uit moet.
Het kan helpen om voordat een slok wordt doorgeslikt eerst de achterkant van de tong tegen het gehemelte drukken. De praktijk wijst helaas uit dat het geen eenvoudig op te lossen probleem is. Soms kan een logopedist helpen een betere slikmethode aan te leren.