zijn er meer mensen die 1 op andere moment blind zijn geworden, zo ja wat kan de oorzaak zijn..

m'n vriendin is s'nachts wakker geworden, en had nog maar 10% van wat ze kan zien, heel veel onderzoeken gehad, maar geen 1 arts die weet wat het is, of hoe het komt. onderzoeken loop ze nog steeds af, maar mijn vraag, heeft iemand hier die dat zelfde mee heeft gemaakt of iemand kent die dat ook heeft, of gehad.. en wat daar de oorzaak van is en hoe ze die persoon hebben verder geholpen... groetjes suus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Het gebeurt vaker ja, soms is het stressgerelateerd en dan gaat het vaak over (hoewel je pas echt stress krijgt als je ineens niets meer ziet).
Het kan een zenuwaandoening zijn, het kan een gevolg zijn van ziekte van Lyme, het kan trombose zijn, er kan iets aan de hand zijn in de ogen zelf, er kunnen nog veel meer dingen aan de hand zijn - en gokken heeft weinig zin.

http://www.ziekenhuis.nl/?cat=forum&actie=show&subactie=message&primary_id=10707&categorie_id=17
(geen oplossing maar wel suggesties).
Dorine in 't Veld schreef een boek over hoe het ging toen haar zoon Tim plots blind werd toen hij zes maanden oud was (Tim, plotseling blind - als je zoekt op Google kun je het in een slecht leesbare versie integraal vinden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Klinkt als glaucoom!

http://www.laserzentrum-ahaus.de/nl/augenlasern-wissenswertes/wat-is-glaucoom.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat zou een arts toch direct gespot hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe alleen een gespecificeerd oogarts; - Omdat de gemeten oogdruk door de dikte van het hoornvlies beïnvloed wordt, kan het zinvol zijn een Pachymetrie, dat wil zeggen een exacte bepaling van de hoornvliesdikte uit te voeren. - Met een gezichtsveldonderzoek worden reeds aanwezige gezichtsveld uitvallen aangetoond. - Bij een HRT-laser wordt de oogzenuw met behulp van een laserstraal afgetast en zo wordt er een beeld afgenomen, dat door middel van een computer verder geanalyseerd wordt. Zo is een exacte analyse en controle van de oogzenuw mogelijk. Eventueel aanwezig verlies van zenuwweefsel kan in een zeer vroeg stadium opgespoord worden. Alle genoemde onderzoeken zijn volledig pijnloos en zonder enig risico voor de patiënt.
Ik heb eens gehoord van een losgelaten netvlies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker, mijn grootmoeder kreeg een lichte hersenbloeding en verloor daardoor haar zicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Andrea Bocelli, die Italiaanse zanger, had in zijn jeugd een voetbal tegen zijn hoofd gekregen. Blind.
Hij had al glaucoom, trouwens.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Andrea_Bocelli