Genezen aambeien in de regel vanzelf met rust en de juiste leefstijl?

Ik vraag dit omdat ik me wel aan de juiste leefstijladviezen houdt (voldoende vezels, beweging, vocht etc.), maar ik buiten dat advies slechts een zalf heb voorgeschreven gekregen die volgens mij alleen de pijn verdoofd (lidocainecreme).

Bij mijn weten doet de creme zelf verder niets aan het genezen, maar is die er alleen om de pijn beheersbaar te houden.

Dus is mijn vraag geneest het verder vanzelf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In of uitwendig, Martijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitwendig, zichtbaar en voelbaar van buitenaf.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk heb je dit al gelezen, maar probeer er wat aan te doen, door de leefregels te volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad en ik deed het ook al, nu helemaal natuurlijk. Overigens ligt de oorzaak bij mij waarschijnlijk eerder in wat andere gerelateerde zaken, zoals bepaalde onderzoeken en bepaald medicijngebruik in het verleden. Maar momenteel ben ik op dieet en de vezels en dergelijke zit ook wel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (9)

Ja aambeien verdwijnen meestals vanzelf als er geen druk meer is, of in iedergeval verdwijnen de klachten.
Aambeien zijn verder onschuldig dus al zouden de uitstulpingen blijven zitten, kan dit geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Helaas gaan aambeien niet weg zonder een zalfje. Aambeien worden veroorzaakt door persen. Of dat nou is omdat je een moeilijke stoelgang hebt, of als vrouw zijnde een kind op de wereld moet duwen. En als je het eenmaal hebt, zal je er altijd last van kunnen houden. En het geneest absoluut niet vanzelf.

Als je het gevoel hebt dat je dokter je niet goed hebt geholpen, ga dan naar een apotheek in je buurt en leg je probleem dan even voor. Misschien kunnen ze jou een beter advies geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aambeien verdwijnen niet door een zalfje, de pijn en/of irritatie verdwijnt.
Je hoeft er helemaal geen last van te houden
Als je de juiste zetpillen gebruikt wordt de pijn onderdrukt en trekt de aambei terug naar binnen.
Niks aan doen wordt erg pijnlijk en is niet hygienisch als de aambei beschadigd raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aambeien verdwijnen normaal gezien vanzelf binnen enkele weken. Het is geen ernstige aandoening, maar als je er te veel last van ondervindt, is het toch aan te raden een arts te raadplegen.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een arts geraadpleegd, die heeft me die zalf voorgeschreven waarvan de pijn een stuk minder wordt, wat ik echter vergeten ben te vragen is of de zalf als zodanig ook inderdaad de oplossing is, vandaar mijn vraag.
Nou ik heb op het programma 'gênante lijven' of hoe het ook mag heten een keer gezien dat 1op de 3 mensen aambeien krijgen en dat het belangrijk is dat je ze laat behandelen en soms zelfs moet laten opereren!

http://www.helendemeesters.nl/aambeien.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal ongetwijfeld waar zijn, althans de aantallen zijn misschien nog wat aan de lage kant, vermoed wordt volgens mij dat meer dan de helft van de mensen er wel eens last van krijgt. Ik vraag me alleen af wat jij, of dat programma onder behandelen verstaat. Ik ben naar de arts geweest, naast advies over hygiëne, vezels, water drinken, etc. is me een pijnstillende zalf voorgeschreven. Bovendien werd erbij gezegd dat de eerste keer dat je een dergelijk probleem hebt het meestal niet de voorkeur verdient om chirurgisch in te grijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Operatie is niet snel nodig, alleen als door alle maatregelen die je kan nemen de klachten nog niet verdwijnen, kan het een oplossing zijn. Meestal komt dit voor op oudere leeftijd , als de aambeien meer uitzakken ( alles gaat hangen als je ouder wordt, ook je aambeien)
doordat de darm niet meer zo flexibel is.
Aambeien krijg je en gaan nooit meer weg uitzich zelf.meestal worden ze operatief verwijdert.Zalfjes en pillen zijn er om het bloeden ,de zwellingen en de jeuk te verhelpen.Maar je raakt ze nooit meer kwijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ze beter operatief laten verwijderen. Of speciale maatregelen nemen om ze te voorkomen. Aambeien geven bloed op je poep en dat is juist een aanwijzing voor darmkanker. Killer #1
Ik ging voor bloedverlies naar de specialist met de gedachte dat ik aambeiden had, maar het bleek darmkanker te zijn. Bloed uit je anus is het beste signaal voor een probleem, dus zorg ervoor dat jouw lijf geen valse signalen afgeeft. Laat je opereren; is een fluitje van een cent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is ook nog een minder drastische methode om van je aambeien af te komen: Rubber Band Legatie (RBL).
Hierbij worden heel kleine elestiekjes om je aarbeien gedaan. De aambeien sterven dan af, al kan het zijn dat ze terugkomen. Het gebeurt poliklinisch in het ziekenhuis en er komt dus geen mes aan te pas.
Dit is overigens alleen mogelijk bij uitwendige aambeien en ze moeten wel "groot genoeg" zijn om doorverwezen en behandeld te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is je ontlasting wel soepel? Zo niet, dan kan je misschien vragen aan je huisarts of je Movicolon mag gebruiken. Dat is een laxerend poeder, wat je ontlasting wat verdunt. Zo hoef je ook geen druk te zetten bij het naar de wc gaan, want dit kan de aambeien juist verergeren.

Ik heb ze zelf helaas al jaren, bij mij komen ze altijd terug. Weghalen zoals hierboven staat middels een rubberen bandje is wel een optie voor jou misschien maar niet voor mij (ik slik antistollingsmiddel en het gebied rond de anus is erg bloedvatrijk, dus dat is een risico voor mij). Probeer in ieder geval niet te persen.

Verder ben je goed bezig! Ik hoop dat je er gauw vanaf komt! En anders weer even naar de dokter gaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast het zo veel mogelijk eten van vezels en drinken van veel vocht en bewegen heb ik ook al movicol momenteel.