ik had een jaar lang regelmatig bulderende geluiden in mijn oor toen ik naar de huisarts ging.
vervolgens heb ik de verwijsbrief bijna een jaar laten liggen.
ik stond op het punt een afspraak met de specialist te maken, toen het ineens over was.
dat is nu twee jaar terug.
het kan dus spontaan overgaan.
Rieneke1
13 jaar geleden
Er schijnen mensen te zijn bij wie het verdwijnt.
Ik heb het zelf ook maar op dit moment wordt het zelfs nog overstemt door mijn PC, die toch vrij stil is.
Als ik gespannen ben kan het flink piepen, maar ben ik goed uitgerust dan valt het best mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles kan. Volledig onvoorspelbaar, maar de kans dat het overgaat is kleiner dan de kans dat het blijft of erger wordt.

Toegevoegd na 40 seconden:
Bron: eigen ervaring en gesprekken met lotgenoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan overgaan maar het kan ook erger worden. Hangt ook van de situatie af. Ik heb zelf tinnitus, die ik opgelopen heb na een operatie aan mijn oor (ben slechthorend). Daarvoor had ik er nooit last van. In periodes met stress is de tinnitus erger, en wanneer ik in een omgeving met veel geluidsprikkels ben geweest, ook. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar negeren is soms het beste. Bij mij werkt dat in ieder geval wel. Ik weet niet zeker hoe het kan, maar Tinnitus schijnt heel erg te reageren op stress en paniek, terwijl het toch echt een reactie van de gehoorzenuw is.