Ik heb zeer schrale/droge lippen wat kan ik hier snel aan doen?

ik al gebruik elke dag best veel Purol, ik weet dat dit eigenlijk niet goed is maar normaal werkt het altijd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Purol en andere middeltjes zijn middelen om het bijverschijnsel droge lippen te behandelen. Is er een rede dat jouw lippen droog zijn?
Heb je koorts, drink je te weinig, adem je door jouw mond (verkouden)? Is er dus een omstandigheid die verandert is ten opzichte van de periode dat je geen last van droge lippen hebt? Als de oorzaak van tijdelijke aard is dan geldt dat ook voor droge lippen.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Smeer je lippen 's avonds eens in met gewone vaseline.
Verder moet je proberen je lippen droog te houden, misschien heb je, als gewoonte, om je lippen met je tong vaak nat te maken.
Het gebruik van Purol kan trouwens helemaal geen kwaad hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klein tubetje eight hour cream van Elizabeth Arden.
helpt echt, handig mee te nemen.
wel wat prijzig, maar werkt heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je wel moet doen is vooral veel water drinken. Water is goed voor je gehele lichaam, niet enkel je lippen. Probeer je lippen meerdere malen per dag in te smeren met een fijne, vette lippenbalsem. Vooral vlak voordat je gaat slapen is het van belang je lippen dik in te smeren. Wanneer je last van velletjes hebt op je lippen kan je deze voorzichtig er af scrubben met een zachte tandenborstel. Smeer je lippen hierna overdadig in met lippenbalsem. Niet alleen je velletjes verdwijnen als sneeuw voor de zon, maar doordat je de doorbloeding in je lippen stimuleert krijgen je lippen een extra diep rode kleur.
fremar
13 jaar geleden
blistex in zo'n tube (werkt echt heel goed)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaseline! En geen andere troep zoals blistex of labello.
Daar zitten stofjes in die even je lippen verzachten en dan weer uitdrogen, zodat je meer wil. En maar blijft smeren. Uiteindelijk kan je hier ook verslaafd aan raken.
Vaseline is een neutraal product zonder toevoegingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
buiten niet met je tong erover heen, en een paar keer per dag insmeren met uierzalf binnen waterbakken aan de verwarming hangen tegen droge lucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zweer bij de aloud beproefde cacaoboter!

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat ook een heerlijke stick is, is de blistex-daily lip conditioner. De balsem bevat vit.E, aloë vera en collageen.
Dit vooral houdt de lippen op een natuurlijke manier vochtig en houdt de vochtbalans op peil. Hij heeft ook nog eens beschermingsfactor 15!
amc