Ik heb al 2 dagen een piep in mijn ene oor. Kan ik mijn oren beschadigen als ik zwem?

Ik ga morgen naar de dokter om te weten of ik tinnitus heb. Alleen kan het zijn dat ik mijn oren iets aan doe/het erger maak, door te gaan zwemmen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee hoor. Ga rustig zwemmen. Tinnitus zit niet in je oor, dat hoor je wel, maar het zit in je hoofd. Het water "kan er dus niet bij".

Die piep kan ook komen door flinke verkoudheid. Dan trekt hij wel weer weg. Tinnitus zou vervelend zijn. Hoop voor je dat dat het niet is. Succes morgen bij de dokter. Verstandig dat je er even naar laat kijken.