Ik val al maanden niet zo snel in slaap.Het duurt echt uren voordat ik eindelijk in slaap kan vallen.

Ik vind dat heel erg vervelend. En ik mag geen slaappillen gebruiken. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik sneller in slaap val??? Of wat moet ik juist wel en niet doen voor het slapen. Bijv voor het slapen moet je geen koffie drinken met cafeïne.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

Het beste slaapmiddel is een oorverdovend orgasme...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een stukje wandelen daarna beker melk met honing een warme douche en na bed met een warmwaterzak bij je voeten ga op u rug liggen met handen op u buik en doe als ontspanningsoefening bij in ademen bolle buik en bij uit ademen platte buik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens wetenschappers val je het best in slaap als je aan iets simpels en rustigs denkt, vandaar dat schaapjes kijken een goed idee is. Tellen is juist niet goed want dan denk je teveel na. Thee drinken is net als koffie geen goed idee omdat thee opwekkend is.
In de link hieronder staat een site waar slaapproblemen worden opgelost zonder pillen...
Er wordt gekeken naar de oorzaak en daar wordt een oplossing voor aangeboden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stop allereerst ermee je er druk over te maken.
Probeer een dagritme met het warme eten tussen de middag. Ga 's avonds geen spannende films zien. Drink geen koolzuurhoudende dranken.
Zorg dat je slaapkamer niet te warm is.
Ga niet te vroeg maar ook niet te laat op bed. Zo tussen 10 en 11 uur is een goede tijd. Ga op je rug liggen en ga bewust alle spanning uit je lichaam denken. Begin bij je tenen en stuur zo je hele lichaam in rust. Benoem dan in gedachten je lichaam...tenen rust hakken...rust kuiten...rust....enz. Adem hierbij rustig diep in en helemaal uit. Soms wil een heel zacht muziekje erbij helpen. Na een paar nachten haal je armen niet eens meer want dan lig je lekker te dromen. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf vertrouwen hebt om in slaap te vallen, dan gebeurt dat vanzelf.
Allereerst is het ook belangrijk om alle prikkels weg te houden, dus een uur voor het slapen gaan geen televisie kijken, niet computeren, zo min mogelijk telefoongesprekken voeren. Lees een boek, of luister wat muziek en drink een kopje kruidenthee (geen zwarte thee, daar zit theïne in, wat oppeppend werkt) Als je lekker tot rust bent gekomen en merkt dat je moe bent, kun je in bed gaan liggen, en de slaap komt dan vanzelf
succes en welterusten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik Sambrosa Slaapsap, al jaren. Het moet nu via een receptje van je huisarts. Ik val snel in slaap. Ben smorgens weer even fris en niet slaperig. Neem wat informatie voor je huisarts mee, kun je samen beslissen.