ik ha d een vraagje ik heb last van atrose aan m'n grote tenen plosen en vingers en m'n linkerelleboog is atrose ook een vorm van reuma?knobelopkootj

ik heb last van atrosen mijn huis arts zegt slijtage maar ik lees dat het een van de top drie van reuma is ?ik heb het in me grote tenen elleboog vingers op de kootjes van mijn wijs vinger en middel vinger het zit op de eerste kootjes daar zitten knobbeltjes laat geregeld dingen vallen heb last van ochtend stijfheid dat duurt zo ongeveer 1,5 uur voor ik me wat beter voel het is een snerpendepijn vooral als ik wat aktief in m'n huis ben geweest dan moet ik het bekopen met echt wel aardig wat pijn heb naproxe mylan 500,00 mg dat moet ik 2x daags in nemen het zwakt het wat af maar niet dat het wef is de pijn het is dan wat dragelijker het is niet knalrood of zo maar voel nu ook dat ik stijf wordt in me handen ik heb een boeld inder zoek gehad en daar kwam geen reuma uit maar lees ook weer op internt dat ze het soms niet in je bloed kunnen zien ik hoop op jullie antwword heb best wel een hoge pijn gren ,vorig jaar is mijn elleboog en grote tenen nog in gespoten met ontstekings remmers helpt voor een paar dagen en dan is de pijn er weer graag jullie mening en antwoord vrg inge zwaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder heeft ernstige artrose zonder dat dat echt 'reuma' genoemd wordt. Een ongevraagd advies: Heb je al eens geprobeerd om vitaminesupplementen te slikken? Van Glucosamine is bekend dat ongeveer 40 % van de mensen met jouw soort klachten zich daar beter bij voelen.

Antwoorden (4)

Artrose betekent letterlijk slijtage.

Artrose kan op zichzelf staan, maar het kan ook een onderdeel zijn van een reuma soort (reumatoide artrites).

Als de huisarts aangeeft dat het puur slijtage is, dan zou ik dat maar aannemen.

Waar de artrose ook door komt, pijnlijk is het altijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.medicinfo.nl/%7Bacfe2429-5b78-42d4-be9b-2f4d29cdcc8f%7D

Op deze site vind je alles over artrose. Het is een reumatische aandoening die veroorzaakt wordt door slijtage van het kraakbeen. Klik de dingen aan op de site die je weten wilt en alles wordt heel duidelijk uitgelegd.

Het allerbeste gewenst.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Artrose
13 jaar geleden
bij mij hadden ze het eerst ook over artrose, zere grote teen vingers enz.
naar het ziekenhuis geweest, onderzoeken gehad, was het jicht.
medicijnen gehad, maar bleef komen en verergeren.
daarna naar een reumatoloog, na lange tijd, valt ook onder reuma zeggen ze dan, evenals artrose.
ik slik nu allopurinol, indometacine, en als het erg is colchicine erbij.
3 X daags van elk 1, en heb ik erg veel last voer ik de dosis wat op.
nu heb ik het aardig onder controle, maar je word er niet vrolijk van. sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Artrose is een aandoening aan het kraakbeen in gewrichten.
Artrose wordt in de volksmond ook wel gewrichtsslijtage genoemd. Artrose ontstaat doordat er meer gewrichtskraakbeen verloren gaat dan er door het lichaam geproduceerd kan worden. Het kraakbeen verslechtert en soms verdwijnt het helemaal. Bij artrose vermindert ook de vloeistof in het gewricht. Deze vloeistof, synoviale vloeistof geheten, is nodig om het gewricht soepel te laten draaien en om schokken te absorberen. Door slijtage van gewrichtkraakbeen en een vermindering van de schokabsorberende vloeistof in de gewrichten kunnen botten over elkaar schuren, wat veel pijn veroorzaakt. Artrose komt voornamelijk voor in de gewrichten van de handen, knieën, schouders, nek en heupen.