Daar is geen exact antwoord op te geven. Bij het bepalen hoeveel omleidingen er nodig zijn gaat het er om hoeveel bloedvaten er vernauwd zijn rond het hart en of er alternatieven mogelijk zijn zoals dotteren (het wijder maken van de kransslagader).

Het gaat om het herstellen van de zuurstofaanvoer naar het hart en niet specifiek om het herstellen van alle vernauwde aders. De arts zal dus moeten bepalen hoeveel omleidingen er nodig zijn om het hart weer normaal te laten functioneren.

Een bypass operatie is zwaar en doordat vaten omgeleid worden is dat niet onbeperkt. Er zijn wel verslagen van 7 omleidingen bekend en volgens mij zijn dat er heel erg veel.

Toegevoegd na 11 minuten:
In medische artikelen wordt aangegeven dat een bypass van meer dan vier coronaire vaten zeldzaam is. Het hangt echter vooral af waar de bypass moet plaatsvinden. Een enkele bypass in de hoofdslagader is veel ingrijpender dan een bypass van meerdere kleine slagaders.