Ik heb constant pijn in mijn nek/schouderspieren. Wat kan ik hieraan doen?

De spieren voelen hard aan en soms is de pijn zo dat ik er misselijk van wordt.
Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik eraf kan komen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Herkenbaar. Ga op je rug liggen en leg je vingers op je heupbotten. Hiertussen zit een spier (dwarse buikspier) span deze aan en ontspan deze. Doe dit een paar keer zodat je bekend wordt met de spier. Nu zal je wel denken wat heeft dat er mee te maken. Nou doordat de buikspieren verzwakt zijn ga je compenseren met je nek en schouders. Wanneer je de oefening vaker doet zal je merken dat wanneer je de spier aanspant het de spanning uit je nek neemt (wat wel pijnlijk aanvoelt die ontspanning) Je moet je lichaam weer leren dit uit zichzelf te doen. Het klinkt raar maar het helpt echt. Je kan ook extra magnesium slikken. Dit ontspant de spieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het lijkt alsof de spierspanning in je nek en schouders te hoog is. Ga er ff mee naar een huisarts om dit te laten nakijken. als het dat is kan een fysiotherapeut je er wel vanaf helpen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een goede massage kan helpen evenals iets warms erop (hotpack of "tijgerbalsem" of andere balsem die "warm" wordt). Of ga lekker zwemmen (in extra warm water). Dit allemaal om je spieren "los" te maken. Vooral wel blijven bewegen.

Pijnlijke schouder- en nekspieren zijn vaak het gevolg van stress of een verkeerde houding. Kijk hier eens naar en probeer de oorzaak te achterhalen en op te lossen. Bij aanhoudende klachten even naar de huisarts en/of fysiotherapeut.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Begin,voor je naar de huisarts en de fysiotherapeut kunt, alvast met warm houden. Een poos een warme kruik in je nek of een warme pittenzak helpen. Ook insmeren met spierbalsem of tijgerbalsem kun je alvast doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze klachten kunnen wijzen op te lang aangespannen spieren waardoor ze verzuren. Wat is dan de reden dat ze aangespannen zijn? Ik weet niet of het klopt maar heel vaak heeft het te maken met dat je letterlijk iets op je nek hebt. Wat draag je met je mee wat zwaar is? Vaak heeft het als oorzaak stress wat komt door een aanleiding. Klopt dat bij jou ook? Als dat zo is, probeer daar dan zeker aan te werken. Verder kan paracetamol wat helpen om de pijn te verlichten maar dat is symptoombestrijding. Protesterende nek en schouderspieren komen nooit vanzelf.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het beste naar je huisarts gaan en door laten verwijzen naar mensendieck of ceasar-therapie....daar leer je een andere houding aan te nemen en je krijgt oefeningen, zodat het allemaal soepeler word en de pijn wegblijft.