Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond krijgt binnenkort een brace. Wie heeft daar ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
bamibal
13 jaar geleden
Er zijn uiteraard heel veel mensen die daar ervaring mee hebben. Maar wat is je vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ik heb geen ervaring met een brace, maar helaas wel met orthopedische klachten bij een hond. Mijn idee is dat een brace een lapmiddel is, maar niet het echte probleem oplost. Het biedt stevigheid en mogelijk minder pijn bij het lopen, maar lost de oorzaak zelf niet op.

Ik heb mijn hond laten onderzoeken omdat ze moeilijk liep en soms een poot optilde als ze stil stond. Probleem bleek een afgescheurde kruisband te zijn die vervolgens de meniscus sneller heeft laten slijten. Oplossing was een operatie, waarbij een kunstkruisband is geplaatst zodat de botten niet meer over elkaar heen schuren.

Goedkoop is een operatie niet, maar naar mijn mening vaak wel het beste. Ik was rond de 1.300 kwijt. Wil je de hond laten onderzoeken, dan moet je naar een goed orthopeed. Een dierenkliniek in Almkerk heeft een echte ortopedisch chirurg.

Omdat ik niet weet wat je hond mankeert en waarom een brace nodig is, kan ik ook niet zeggen of je iets aan mijn antwoord hebt. Wellicht is een brace de enige optie.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding