hoe kom ik aan zoveel blauwe plekken en andere vage klachten?

Hallo,

ik heb al sinds twee weken heel veel blauwe plekken op mn onderbenen, en met heel veel bedoel ik echt een stuk of 20. Grote, kleine, donkere en lichte. Ze gaan langzaam weg maar telkens komen er nieuwe bij. Verder heb ik vaak hoofdpijn, ben ik steeds misselijk en duizelig, heb ik geen eetlust en ben snel moe. Heel soms heb ik ook steken in mn hart. Zou dit een verband met elkaar kunnen hebben, en wat kan het dan zijn?
Ik ben verder een gezond meisje van 17 jaar.

Ik ben benieuwd wat jullie zeggen en vinden.

Groetjes,
Jossie

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
Toch wel ernstge klachten,zo vlug mogelijk naar de dokter...
En of je gezond bent zou ik hier durven betwijfelen.
Ritsuka
10 jaar geleden
hoofdpijn, misselijk, duizelig en moe zijn allemaal klachten omdat je geen eetlust hebt. Je eet te weinig, en dat geeft je lichaam aan.
Ga naar de huisarts om te kijken waar je klachten vandaan komen
Poet
10 jaar geleden
Kijk hier even:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/81637-spontane-blauwe-plekken-op-armen-en-benen.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het met de mensen eens die mij al voorgingen, alleen een arts kan jou uitsluitsel geven. Schrijf desnoods al je klachten op zodat je niks vergeet en neem het briefje mee naar de huisarts. Deze zal indien hij het nodig vind verder onderzoek verrichten of je doorverwijzen. Dat je nog maar 17 bent zegt niets, jonge mensen kunnen ook ziek worden. Laat je hier in ieder geval niet gek maken of via google met allerlei horrorverhalen, daar heb je niets aan. Blijf er in ieder geval niet mee rondlopen.

Het beste antwoord

Je hebt een reeks van klachten waar niemand hier op GV een zinnig antwoord op kan geven.
Hoogste tijd voor een bezoekje aan je huisdokter
Sorry Jossie, maar daar moet je echt heen.
Mogelijk stelt het allemaal niets voor en heb je erg veel last van stress en is je gal/ maag van streek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Yep, huisarts. Waarschijnlijk zal die beginnen met een bloedonderzoek.
+ voor dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heey iedereen, Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ben gelijk naar de huisarts gegaan en die heeft me door verwezen naar het ziekenhuis. Na 2 dagen en heel veel onderzoeken is duidelijk geworden dat ik leukemie heb. Een harde klap, en al helemaal voor een actieve 17 jarige. Maar na omstandigheden gaat het gelukkig nu redelijk.
Nogmaals bedankt voor jullie antwoorden anders had ik er veel langer mee rond gelopen. Jullie redden mense levens haha :) Groetjes, Jossie

Andere antwoorden (1)

De blauwe plekken kunnen komen door een tekort aan bloedplaatjes, dit deed mij meteen denken aan leukemie.

Ik wil echter geen overhaaste conclusies trekken en het lijkt me het best om gewoon een afspraak met je plaatselijke huisarts te maken..

Wil je toch mee weten over leukemie? Kijk dan bijvoorbeeld eens op : https://www.kanker.nl/bibliotheek/acute-myeloide-leukemie/wat-is/153-symptomen-bij-aml
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou nou, vind je het verstandig om zonder voldoende informatie dit soort aandoeningen te noemen en daarmee iemand de stuipen op het lijf te jagen? Er zijn talrijke andere mogelijke oorzaken.