Kan je op 25 jarige leeftijd ineens geen vet meer verdragen?

Mc Donalds
Appelflappen
Ineens kan ik er niet meer tegen.
Misselijk wc bezoekjes ect.
Kan je lichaam intolerant worden voor vet?

Toegevoegd na 3 uur:
Het is sinds 4 mnd en inmiddels meer dan 15 kilo afgevallen. Geen idee Why

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K
escape
13 jaar geleden
Ja, dat kan, daar ben je het levende bewijs van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@escape: dat weet je niet. Misschien denkt Baileyisme niet tegen vet te kunnen, maar is hij/zij in werkelijkheid intolerant voor een ander stofje in dit voedsel, misselijk door bepaalde geuren, of is het toeval dat dit gebeurt tijdens het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over je toevoeging: ik zou er zeker mee naar de dokter gaan! 15 kilo afvallen is niet goed. Zeker niet als je dit niet gepland heb.

Het beste antwoord

Door leeftijd, vetarm eten, stress, griep e.d. is het goed mogelijk dat je ineens niet meer tegen een vette hap kan, vooral stress kan plotseling grote invloed hebben op maag en gal, zo van de ene op de andere dag.
Meestal is het maar een tijdelijk invloed van de stress.

Toegevoegd na 7 uur:
En wat zei de dokter, want je bent toch wel naar de dokter geweest als je zo maar 15 klilo afgevallen bent?
Mogelijk kan je lichaam niets meer met vet en komt het er zo weer uit, als je dat mist, dan val je af.
Maar zat je op een normaal gewicht, of had je overgewicht?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat hangt niet zozeer van je leeftijd af. Hormonen kunnen een rol spelen maar een mogelijke oorzaak kan ook iets met je lever of je galwegen zijn. Wel lastig in deze feestdagentijd. Probeer je essentiële vetzuren (klein beetje linol- en alfa-linoleenzuur) wel binnen te krijgen en probeer uiteraard achter de oorzaak te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat lijkt mij niet ,waarschijnlijk heb je een soort van buikgriepje en kan je maag even geen vet gebruiken.
Ik zou even rustig aan doen met vet eten en over een paar daagjes weer een s proberen.Lukt het dan nog niet om het binnen te houden dan ff naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je er nooit echt tegen gekund. En is het nu over de drempel heen gekomen. En heb je het voorheen altijd 'gedoogd'.

Ik geloof niet echt in 'ineens'. Wel in de zogenoemde 'druppel' die de emmer doet overlopen.

Heb je misschien nog eerdere signalen gehad of genegeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zeggen dat elke 7 jaar je hormoonhuishouding verandert, misschien is dit bij jou het geval.

En is mooi mee genomen voor de lijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er toch iets aan de hand is, "hopelijk" iets van een griepje maar evt heb je iets aan je lever/gal, dan verdraag je ook geen vet

Toegevoegd na 2 uur:
Door je toevoeging denk ik echt, ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagen, ik zou ook graag afvallen maar wel zeker willen weten dat er niets iets achter zit

Toegevoegd na 2 uur:
En nu lees ik dat je en een reactie schrijft dat je galblaas is verwijderd, dat heeft er toch echt mee te maken lijkt me.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisarts zegt. Ik heb geen idee en gaat er niet op door. Ik moet nu volgende week naar de internist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat galblaas er mee te maken heeft weet ik nog niet. Even googlen. Raarder is dat niemand hier ooit iets over gezegt heeft.
amigo
13 jaar geleden
o je, nou dat is dus lastig maar zie de eerste de beste link die ik vond over de galblaas: De gal zorgt voor het emulgeren van vetten in je darmen. M.a.w. het zorgt ervoor dat de vetten makkelijker kunnen worden opgenomen. Zonder gal kunnen vetten nog wel worden opgenomen. Zonder galblaas heb je nog wel gal alleen niet meer de capaciteit om het op te sparen voor het geval je erg vet gaat eten. Dus bij veel vetrijk eten is het mogelijk dat je niet al de vetten verteerd en zodoende diarree krijgt.
Misschien bent u wel zwanger.