Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kan je op 25 jarige leeftijd ineens geen vet meer verdragen?

Mc Donalds
Appelflappen
Ineens kan ik er niet meer tegen.
Misselijk wc bezoekjes ect.
Kan je lichaam intolerant worden voor vet?

Toegevoegd na 3 uur:
Het is sinds 4 mnd en inmiddels meer dan 15 kilo afgevallen. Geen idee Why

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Door leeftijd, vetarm eten, stress, griep e.d. is het goed mogelijk dat je ineens niet meer tegen een vette hap kan, vooral stress kan plotseling grote invloed hebben op maag en gal, zo van de ene op de andere dag. Meestal is het maar een tijdelijk invloed van de stress. Toegevoegd na 7 uur: En wat zei de dokter, want je bent toch wel naar de dokter geweest als je zo maar 15 klilo afgevallen bent? Mogelijk kan je lichaam niets meer met vet en komt het er zo weer uit, als je dat mist, dan val je af. Maar zat je op een normaal gewicht, of had je overgewicht?

Dat hangt niet zozeer van je leeftijd af. Hormonen kunnen een rol spelen maar een mogelijke oorzaak kan ook iets met je lever of je galwegen zijn. Wel lastig in deze feestdagentijd. Probeer je essentiële vetzuren (klein beetje linol- en alfa-linoleenzuur) wel binnen te krijgen en probeer uiteraard achter de oorzaak te komen.

Nee dat lijkt mij niet ,waarschijnlijk heb je een soort van buikgriepje en kan je maag even geen vet gebruiken. Ik zou even rustig aan doen met vet eten en over een paar daagjes weer een s proberen.Lukt het dan nog niet om het binnen te houden dan ff naar de huisarts.

Misschien heb je er nooit echt tegen gekund. En is het nu over de drempel heen gekomen. En heb je het voorheen altijd 'gedoogd'. Ik geloof niet echt in 'ineens'. Wel in de zogenoemde 'druppel' die de emmer doet overlopen. Heb je misschien nog eerdere signalen gehad of genegeerd?

Ze zeggen dat elke 7 jaar je hormoonhuishouding verandert, misschien is dit bij jou het geval. En is mooi mee genomen voor de lijn!

Ik denk dat er toch iets aan de hand is, "hopelijk" iets van een griepje maar evt heb je iets aan je lever/gal, dan verdraag je ook geen vet Toegevoegd na 2 uur: Door je toevoeging denk ik echt, ik zou er een bezoekje aan de huisarts aan wagen, ik zou ook graag afvallen maar wel zeker willen weten dat er niets iets achter zit Toegevoegd na 2 uur: En nu lees ik dat je en een reactie schrijft dat je galblaas is verwijderd, dat heeft er toch echt mee te maken lijkt me.

Misschien bent u wel zwanger.