Waarom doen mijn nagels pijn als ik de nagellak verwijder?

Als ik na een aantal dagen mijn nagellak verwijder, doen de nagels flink pijn. Het is een beurs gevoel, alsof je een hamer op je vingers hebt gehad. De pijn zit in het nagelbed onder de nagels.
Het gevoel verdwijnt na een dag weer. Het verdwijnt ook wanneer je direct nieuwe lak opdoet.
Ik werk altijd met twee lagen: eerst een blanke lak (kruidvat) en vervolgens de kleur. Ik verwijder de lak met een standaard remover met of zonder aceton.

Ik vraag me echt af hoe het kan. Ik zag deze vraag ook op een forum (dus ik ben niet de enige) maar er is geen antwoord verschenen.

Is het zuurstof gebrek in de nagel?
Is het een reactie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
11K
Amadea
8 jaar geleden
Gebruik jij nagellak met verharder erin?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Peuter je aan je nagellak?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klinkt niet goed. Zijn je nagels wel dik genoeg voor nagellak?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Amadea, Crea en Daphne, dank voor het meedenken. Ja, ik heb gewoon gezonde nagels, ik peuter niet aan de lak.
Ik gebruik vaak als basis een Kruidvat nagellak met whitener, daar zit geen verharder in. Beste Imke, Imke zegt dat het aan de aceton of de nagelharder kan liggen. Maar hoe kan het dan dat de pijn juist ontstaat als de lak er af gaat? Als ze gelakt zijn heb ik er geen last van.
Is er een bepaald stofje dat deze pijn in het nagelbed veroorzaakt?

Antwoorden (1)

Het kan zijn door gebruik van remover met aceton of door het gebruik van nagelharder.