Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben hard tegen een paal gefietst.. Mijn onderbeen doet pijn. Het is gekneusd. Wat kan ik doen om deze pijn draaglijker te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Arnicaforce crème gebruiken om de pijnlijke plek te behandelen, en je been omhoog leggen zodra je gaat zitten. Dus altijd een krukje (met kussen erop) bij de hand hebben.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord. Arnica werkt inderdaad prima bij valpartijen, echter als er een wond zit die open is (denk bijvoorbeeld aan een schaafwond, of snee), is de creme, zalf of gel niet geschikt, Arnica mag niet op open wonden gebruikt worden, in dat geval kun je voor Arnica in de vorm van tabletten of druppels kiezen. Als er geen open wond is, is een combinatie van slikken en smeren ook prima. Arnica producten zijn van meerdere merken te koop.
Je kunt Midalgan gebruiken, dit maakt de spieren warm en maakt pijn dragelijker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet TEveel doen met je been maar zeker niet stil gaan zitten. Als je in beweging blijft word het minder snel stijf en het stimuleert de bloedsomloop waardoor je de kans op kramp verkleind en de genezing stimuleert . Ook kun je er een paracetamol bij slikken. Dat kan weinig tot geen kwaad en zal vast helpen. Als je volwassen bent mag je twee paracetamol van 500mg innemen. Als je zit je been hoog leggen zodat de zwelling kan slinken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding