Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb jaren last van zware benen en spataderen. Ik zit ik nu te denken over aanschaf van een cross of hometrainer. Wat zou het meest geschikt zijn?

Ik wandel iedere dag een uur. Ik gebruik ook wijnstokcapsules en knoflook. De doorbloeding blijft echter slecht. Ben benieuwd welk fitnessapparaat nu goed voldoet zonder de gewrichten te veel te belasten. Heb nml. redelijk snel last van mijn knieen. Heeft iemand een goed advies?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Een hometrainer, zo'n fiets dus, dat belast je knieen niet te erg.

Maar waar het om gaat is dat het goed moet gebruiken.
Beginnen met een paar minuten en per dag opvoeren.
De weerstand eerst laag en langzaam opvoeren.

En het ding gebruiken!
Iedere dag gebruiken dus.

Ik heb een crosstrainer en een hometrainer,
maar ze helpen niks.
Want ze doen niks.
En zo gaat het maar vaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
doe maar altijd lage weerstand... hoog tempo is beter dan veel kracht, dat maakt alleen maar kapot...
je moet je denk ik eerst afvragen hoe je van die zware benen/spataderen af kan komen. Ga er eens mee naar de dokter en mischien kom je in aanmerking of ze in te laten spuiten. Wanneer dit probleem zou zijn opgelost kan je w.s. veel beter wandelen.
Een cross of hometrainer lijkt leuk maar volgens mij is dit niet de oplossing voor je probleem. De aandoening blijft bestaan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het ziekenhuis bij de fysio moest ik steeds 15 min op de hometrainer en minstens 60 op de teller halen (3 x in een uur voor mijn hart en longen). Anders helpt het niet. Misschien moet je voor jouw probleem een andere tijd en/of andere waarden halen. Dat kan een fysiotherapeut je vertellen. Maar in een bepaalde combinatie helpt het dus wel ook al zegt hier iemand van niet. Ik zou een hometrainer aanraden. Je kan dan ook nog tv kijken, een boek lezen of met iemand bellen terwijl je bezig bent en is het niet zo vervelend.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik weet ni9et of je er iets aan hebt maar: bij mijn vrouw zijn vorig jaar de spataderen vol gefoamd. En ze heeft geen last meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding