mijn benen voelen alsof ik niet kan lopen, moeheid, dronken gevoel?

Ben constant moe, voel alsof ik dronken ben, benen willen niet, alsof ik val. En oorsuizen aan linkerkant.
Heb ook het gevoel dat mijn bloed als een razende door mijn lijf gaat. Dit al een jaar , iedere dag wat meer. Ik eet erg gezond, veel fruit, geen vette dingen. Help.

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor alle goede adviezen, heb morgen (donderdag ) afspraak bij de huisarts, ben benieuwd, gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een jáár? Wat zegt de dokter ervan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je helaas geen PB terugsturen omdat je je (nog) niet geregistreerd hebt, maar dit wou ik je terugschrijven :
Ik zou toch echt verder gaan dokteren hiermee; gewoon je poot stijfhouden of veranderen van huisarts. Of rechtstreeks proberen contact op te nemen met een specialist. Want de klachten die je noemt zijn niet normaal, en ZELFS als ze psychosomatisch zouden zijn (wat ook heel goed kan natuurlijk) heb je daar behandeling / therapie voor nodig. Sterkte !
Marleen.

Antwoorden (6)

Ik neem aan dat je met deze klachten al een aardig tijdje bij de dokter / diverse specialisten loopt ? Dit lijkt me namelijk niks voor een stelletje leken.

Mijn eerste ingeving is : ziekte van Meniere. (Heb ik helaas ook). Daar ga je niet dood aan maar lastig is het wel, met verminderend gehoor, vermoeidheid, tinitus (oorsuizen) en aanvallen van duizeligheid die soms heel extreem kunnen zijn. (omvallen, van je stoel vallen).

De overige symptomen echter (gevoelloze benen, bloed voelen stromen ??) doen meer aan een hart- of vaataandoening danwel een auto-immuunziekte denken, en daar moet dus zeker naar gekeken worden.

Voor al die aandoeningen maakt wat je eet niet zo veel uit ; je krijgt ze of je krijgt ze niet, en aangeboren - en omgevingsfactoren kunnen daar invloed op hebben, maar dat hoeft niet.

Al met al meer dan genoeg reden om als de sodemieter naar de dokter te gaan, als je daar nog niet loopt. Als hij het niet weet, weten wij het hier natuurlijk helemáál niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HUP, naar de dokter!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit soort klachten moet je naar de huisarts. Ik las hier al de ziekte van Menniere genoemd. Maar ook bij suikerziekte kun je je "dronken" voelen.
Ga je daar snel naartoe? Echt doen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met dit soort klachten moet je vaste klant op het spreekuur van je ars zijn. Je hebt maar één lichaam. Dit zijn signalen dat het niet goed met je gaat. Morgenochtend in de spreekkamer zitten bij je arts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je al vaak bij de huisarts geweest het afgelopen jaar. Heeft hij je bloed al getest? Het kan een ijzer- magnesium of vitaminetekort zijn. En dat kan je met gezond eten alleen niet oplossen.
Het is aan je huisarts om uit te zoeken wat je hebt.
Veel sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook bloedarmoede zijn..