wat heeft mijn zusjes??(zie extra uitleg)

ze heeft net als op die afbeelding opgezwollen gezicht en eet niet en ze krijgt soms jeukaanvallen maar de doktoren weten niet wat er met haar aan de hand is haar rechter oog kan ze geneens meer open krijgen ik dacht misschien als ik zelf meer over haar ziekte te weten kwam dat ik haar misschien kan helpen??

ps ze hebben al bloed van haar afgenomen maar de uitslag is er nog niet

Toegevoegd na 1 minuut:
haar huid ziet er ongeveer hetzelfde als op die foto maar haar ogen zijn heel erg opgezwollen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat het goed komt met je zusje. Veel succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, dat ziet er best erg uit... heel veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
impetigo

Het beste antwoord

Krentenbaard lijkt mij.
Dit ontstaat als je je mond afveegt met een besmet keukendoekje/handdoek.
Daarom ieder dag een nieuw keukendoekje/handdoek gebruiken.
Als je zusje wat extra vitaminen krijgt , hygiene toegepast krijgt en eventueel antibiotica, is het snel over.
Krentenbaard is BESMETTELIJK.
Laat ze dus haar eigen doekjes/handdoek gebruiken en die moet dan NIET meer door anderen gebruikt worden.
Het is een combinatie van besmetting en een verminderde weerstand, vandaar de extra vitaminen......

Toegevoegd na 5 minuten:
Eigenlijk verbaas ik me er over dat artsen dit niet geopperd hebben.
Nu kont krentenbaard niet zo vaak meer voor, kenmerkend is dat het extra uitbreekt op plaatsen waar slijmvlies en huid in elkaar over gaan, dus rond de mond, aan de zijkant van de ogen en niet zelden onder de neus.
Mocht het Kerntenbaard zijn dan is het niet ernstig maar roei het wel goed uit.
Voordeel is dat de huid en de ontstoken plekken bij de juiste aanpak goed genezen en geen littekens en/of verkleuringen achter laat.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik heb nogmaals de foto bekeken, samen met collega, zonder haar mijn mening te geven.
Ze gaf exact dezelfde mening en dezelfde adviezen.
Omdat de ontstekingen een grote regio beslaan en het erg besmettelijk is (ook naar huisdieren) is antibiotica toch wel aan te raden.
Denk bij de hygiene ook oa. aan kussenslopen en andere plaatsen waar wondvocht op beland kan zijn.
Goed en doortastend aanpakken , dan is het (bij correcte
visie) snel weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

als zeer nu zo uitziet....direct naar t ziekenhuis brengen..het lijkt wel een allergie....

Toegevoegd na 1 minuut:
ik zou niet eens de bloedtest afwachten , maar als nu haar gezicht gaat zwellen, neem geen risico en breng haar naar de eerste hulp..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt en eczeemachtige, allergische reactie.
naar het ziekenhuis ermee!
en veel beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk zijn de artsen zelf ook ruk op zoek, de kans dat jullie via die weg goede hulp krijgen lijkt me groter dan de kans dat het via deze weg lukt.
Ik hoop dat ze snel een manier vinden om je zusje te helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vertrouw op de doktor en bij twijfel of als ze heel veel ongemak heeft gewoon naar het ziekenhuis. Wat je beslist niet moet doen is verwachten dat iemand op een vraagbaaksite een ondeskundig diagnose stelt aan de hand van een foto. Dit kan heel gevaarlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het mijn kind was had ik geen tijd gehad om de vraag te stellen op GV maar was bij de huisarts en als ik daar niet de gewenste antwoorden krijg op weg naar her ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd dat de huisarts niet aan krentenbaard denkt. Als je beschrijving lees en de foto zie is dat ook mijn eerste gedachte. Met een antibioticazalf is dat dan zo verholpen.

Ook weet je het niet zeker of het krentenbaard is, de volgende adviezen kun je in ieder geval opvolgen (ook al blijkt het later geen krentenbaard te zijn, baat het niet, schaadt het niet):

•Probeer aanraken of krabben van de wondjes te voorkomen. Als het kind oud genoeg is kunt u ook uitleggen waarom.
•Zorg dat uw kind regelmatig de handen wast met gewone zeep.
•Houd de nagels schoon en kort.
•Was uw kind een keer per dag met zeep.
•Laat uw kind een eigen handdoek gebruiken en neem elke dag een nieuwe handdoek.
•Zorg dat mensen in de omgeving van uw kind regelmatig de handen wassen (informeer de klas of het kinderdagverblijf).
•Eventueel kunt u de dingen die uw kind vaak aanraakt (speelgoed, deuren, trapleuning) een keer per dag schoonmaken.

Mochten de klachten verergeren of mocht je zusje zieker worden (koorts en/of suf, of benauwdheidsklachten) of vertrouw je het gewoon niet dan direct naar de dokter c.q. spoedpost van het ziekenhuis.

Beterschap!

Toegevoegd na 3 minuten:
Aanvulling: je kunt de bovengenoemde hygienemaatregelen opvolgen tot een diagnose is gesteld. Puur ter preventie omdat (eventuele) krentenbaard zeer besmettelijk is. Als er een diagnose is zal de arts je wel informeren wat de behandeling verder wordt en welke adviezen daarbij horen.