hoe ziet een dag eruit van een verpleegkundige op de spoedeisende hulp?

Toegevoegd na 14 minuten:
het gaat er hier om met wat voor soort patienten ze om gaan en hoe zij alles daar doen op de afdeling zoals wat voor verschillende handelingen ze daar doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Op een SEH afdeling hangt het dagritme af van wat er aan soort patienten binnenkomt. Dit varieert van patienten die door een huisarts zijn doorgestuurd tot mensen die met de ambulamce komen. Afhankelijk van de acuutheid en de complexiteit kan het werktempo varieren van stilstaan naar hollen. Het werk is avontuur omdat je niet weet wat je kunt verwachten en wat de complexitiet wordt.
Het team werkt in ploegendiensten gedurende 24 uren per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als SEH verpleegkundige (Spoedeisende Hulp verpleegkundige) ben je vaak de eerste die een patiënt te zien krijgt. Je stelt in een zo kort mogelijke tijd een eerste noodzakelijke therapie in voor patiënten met een acuut gezondheidsprobleem. Dit kunnen patiënten zijn met allerlei klachten, van hartklachten tot en met breuken en alle variaties daar tussenin. Je weet hoe je snel en effectief kunt ingrijpen bij acute situaties. Je bent onderdeel van een professioneel team en patiënten en collega's vertrouwen op jouw deskundigheid.

Het is altijd hollen of stilstaan.