Hoe kom ik zo gauw mogelijk van mijn griepverschijnselen af,welk middeltje heeft jou goed geholpen

Ik heb geen griepprik gehad

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

een lekker warme grog maken en dan onder de dekens

Toegevoegd na 2 minuten:
Griep en Grog
Mocht je nog niet aan de beurt zijn geweest en de griep klopt aan je deur moet je natuurlijk eerst even langs de drogist. Maar...hou ook de volgende recepten paraat om die griep snel weer het huis uit te krijgen.
Een klassieke grog maak je met rum, citroen, heet water en honing en/of suiker en drink je zo heet mogelijk op vlak voor het slapen gaan zodat je alle kwade dampen er die nacht uit zweet, maar het kan ook anders!

Zwarte grog: 1/4 rum - ¾ zeer sterke (zwarte) thee - 1 eetlepel donkerbruine basterdsuiker. Opdienen met een schijfje citroen.

Melk grog: 1 borrelglas cognac - 1 borrelglas rum - 1 eetlepel kandijstroop of donkerbruine basterdsuiker - snufje nootmuskaat. Cognac, rum en kandijstroop goed mengen. Bijvullen tot 25 cl met kokende melk. Snufje nootmuskaat toevoegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je echt griep hebt, zit er maar een ding op: naar bed. Dat moet je gewoon uitzieken.
Neem paracetamol als je je erg beroerd voelt, dat dempt het een beetje. Eet kleine beetjes, lichte maaltijden, bouillon, fruit. Geef er verder gewoon aan toe, griep is echt een ziekte.
Als je alleen een beetje grieperig bent, hoef je niet naar bed maar verder moet je het ook doormaken. Je kunt paracetamol nemen om je minder beroerd te voelen maar verder kun je er niet zoveel aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel water en kruidenthee drinken, lichte maaltijden (of niet eten als je geen trek hebt, luister naar je lichaam) lekker in bad of lang douchen. Zorg dat je goed warm blijft en uitrust.
Dus niet echt een middeltje. Vroeger had je wel een of ander middel anti grippine of zoiets maar dat was best een heftig middel en volgens mij niet meer in de handel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oscillocococcinum was bij mij echt een wondermiddeltje. Heeft me een paar keer goed geholpen, smaakt niet vies ook. Verder gewoon veel rusten natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buckley's, helaas alleen nog via internetdrogist te bestellen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is toch een hoestdrank? Met codeïne?
jc54
13 jaar geleden
Ja, en met nog veel meer.
Niet geschikt voor kinderen!
kaloba. Dat heb je in druppelvorm of tabletjes. Is een fytotherapeutisch middel.
Of 1000 mg vit. C is een goed middel om snel je weerstand weer op peil te helpen.
Beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij altijd helpt is kippensoep/kippenbouillon.
Je hebt geen honger, maar dat gaat er wel in.
Ik voel me altijd beter daarna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joodse penicilline heet dat ;-)
Veeeel druiven eten. ;)
Verder uitzieken en niet in de kou naar buiten. Wat frisse lucht is wel goed, maar zorg dat je kamer niet te koud is.