Wat is er goed aan wiet?

net zo als bij alcohol heeft ook wiet een hoop slechte eigenschappen.

maar ieder nadeel kent zijn voordeel.
alles wat slecht is kan ook goed zijn, mits je er wellicht op een bepaalde manier naar kijkt.

Wat zijn nou echt goeie eigenschappen van wiet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Wiet is spierontspannend, en daardoor voor velen pijn verlichtend.
Wiet is geestverruimend, en daardoor voor velen pijn verlichtend
Wiet geeft je iets minder emotionele remming en versterkt de gevoelens die er zijn. Voor sommigen nuttig voor persoonlijke innerlijke peins therapie, mits je ook de reeele stappen onderneemt om vooruit te komen en niet alleen in high heaven zit te blowen.

Aangezien wiet de aanwezige gevoelens versterkt, kán het zijn dat je helemaal euforisch wordt als je al heel blij bent. En netzo werkt het andersom.

Toegevoegd na 1 uur:
kleine toevoeging nog, het eten van de wiet ( en daarmee een langzamer effect) is altijd beter dan roken, vanwege het effect op de longen. Nou is waterpijp wel weer even wat anders dan tabak natuurlijk. Maar het zijn wel bijkomende factoren die iets al of niet "goed" maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
+ krak :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring: het eten van wiet is niet altijd in ieder opzicht beter dan het roken. Juist vanwege die langzamere werking: tegen het moment dat je merkt dat je te veel hebt genomen, is het nog een héél lange rit om uit te zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je weet wat je doet heb je niet al teveel genomen, want dan ken je je dosis. je neemt een halve plak en WACHT TOT HET WERKT, in plaats van nog meer te nemen, omdat je weet dat je moet wachten op het effect. Dat is ook waarom ik iedereen altijd adviseer om er een normale cake naast te zetten ipv de space cake te laten staan. Bovendien zie ik wiet als medicatie... je snoept niet voor de lol de asperinedoos leeg. Zolang je met verstand te werk gaat, werkt het op normale wijze. Je zuipt toch ook niet meteen de hele fles wodka leeg omdat je na slok 1 nog niks voelt?

Andere antwoorden (9)

Het ontspant je hersenen waardoor je een deel van de stres kwijt raakt. In lage doseringen dan he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je raakt relaxed en je voelt je ook vrolijker.

Maar tja,als met álles (ook drinken en snoepen b.v.):
doe je 't tevéél of gebruik je teveel,dat is natuurlijk op den duur schadelijk,zowel fysiek als psychisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrolijker? Kan aan mij liggen, maar in mijn ervaring is dat niet per definitie zo. Ik merk bij mezelf als ik in positieve gemoedstoestand ben ik inderdaad vrolijker word, in negatief gemoed zak ik daar verder in weg en treedt er absoluut geen vrolijkheid op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook nimmer aan te raden dat wanneer iemand in een depressieve bui is( of niet vrolijk op dat moment) zulke geestverruimende middelen te gebruiken. Omdat geestverruimende middelen (naast weet en andere drugs,ook alcohol) de tóch al aanwezige gemoedstoestand van dat moment alléén maar juist versterken. Dus inderdaad,slechts weet gebruiken als je toch al in een positieve stemming bent ;-)
de wiet van de coffeeshop vind ik persoonlijk veel en veel te heftig.
wat mijn eigen kweek betreft: het werkt erg ontspannend.
verder heb ik moeite genoeg te eten, dus vind ik het ook prettig dat het eetlustbevorderend werkt.

los van de inname, vind ik het erg mooie planten, die ik met plezier verzorg.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dat mag je gerust vragen, maar ik heb werkelijk geen idee wat de oorspronkelijke soort was.
ik teel al zo'n jaar of 25, steeds weer met eigen zaad.
Misschien het feit dat de zgn. Medicinale cannabis bij bijvoorbeeld ms-patienten verlichting aan de pijn kan geven. Door middel van de ontspannende werking. Ook wordt het wel gebruikt bij de behandeling van mensen welke lijden aan het Gilles de la Tourette syndroom.

Als je het een voordeel vindt dat sommige mensen door het gebruik van cannabis een ontspannen houding aannmenen, dan is dat in dit geval een voordeel. Helemaal voor mensen welke anders standaard zo nerveus zijn dat ze zich niet goed kunnen acclimatiseren. ;)
Maar dit is heel persoonlijk natuurlijk. Ik denk dat cannabis 'goed' is als het als pijnbestrijding wordt gebruikt, gecontroleerd en op voorschrift van de behandelend arts uiteraard.

Toegevoegd na 3 minuten:
In alle andere gevallen is het gebruik van wiet net zo goed of slecht als met elk andere drug/genotsmiddel. Zo lang je weet waar je mee bezig bent, tot hoe ver je kan gaan en tot waar je grenzen liggen, dan zijn de positieve effecten van cannibisgebruik net zo 'goed' als met het drinken van 'af en toe' een borreltje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de vorm van "goed" zou je kunnen stellen dat weed pijnverlichtend is.
Bijkomend is dat het rustgevend is en geweldig vlak voor of tijdens de sex.
Natuurlijk is het verslavend maar dat is tegenwoordig alles wat lekker is.
Het gaat erom hoe je er mee omgaat.
Ik denk dat als iedereen af en toe een jointje of een xtc pilletje neemt de wereld er een stuk beter uit zou zien (met nadruk op af en toe he).
En natuurlijk zijn er mensen die er niet goed op reageren dus net als met alcohol sommige moeten er afblijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je word er minder kritisch door en dan lijkt alles veel leuker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als aan elke drug, kun je aan wiet goed geld verdienen!

Het andere goede aan wiet is dat je als gebruiker jezelf tevreden kunt stellen en tot rust kunt brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eén van de goede eigenschappen is tegelijk één van de slechte: wiet is een stemmingsversterker. Je kunt dus beter een joint roken als je je goed voelt dan wanneer je je slecht voelt.

Voel je je goed, deel je die joint in leuk gezelschap, luister je naar mooie muziek of doe je andere dingen die je een goed gevoel geven, dan voelt het extra goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou nuttig zijn om touwen van te maken heb ik eens gehoord.