Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik rook (10-12 sigaretten) word ik altijd heel moe, kan ik beter nicotine kauwgom gebruiken?

Hallo, telkens als ik een paar sigaretten (10-12) rook op een dag,
heb ik altijd zo'n suf/vermoeid gevoel en ben ik heel moe..
Ik zat na te denken om over te schakelen op Nicotine kauwgom, maar als ik hiermee start, zou nicotine kauwgom mij nog steeds zo suf/vermoeid maken of zal dit al verbeteren? en wat zijn de voordelen van Nicotinekauwgom vs Roken, ik weet wel dat Nicotine kauwgom geen Teer/Koolmonoxide bevat dus dit is al Pluspuntje, mvg!

6 maanden geleden
jc54
6 maanden geleden
En wat is nu de vraag?
tinus1969
6 maanden geleden
Ga naar je huisarts voor stoppen met roken informatie en medicijnen.
Amadea
6 maanden geleden
Tien tot twaalf is geen paar, maar veel.
LeonardN
6 maanden geleden
"en wat zijn de voordelen van Nicotinekauwgom vs Roken" Het is geen langdurig alternatief. Nicotinekauwgom (of pleisters) zijn een tijdelijke overgang naar niet roken.
Het idee is dat je verslaafd bent en blijft aan roken door de nicotine die erin zit, en door de gewoonte van het roken zelf, de handeling zogezegd.
Als je cold turkey stopt, dan moet je van beide ontwennen. Nu enkel van de handeling, en nog niet van de nicotine. Die bouw je dan langzaam af.
En ja als je nicotinekauwgom/pleisters gebruikt krijg je dus minder schadelijke stoffen binnen. Nicotine is ook wel schadelijk, maar idd beter dan nicotine+teer+tientallen andere chemicaliën. Er komt ongeveer evenveel nicotine in je lichaam middels nicotinekauwgom. Dus ook al zou je suf blijven, zou dat niet anders zijn dan
fremar
6 maanden geleden
Heb je een periode niet gerookt? Hoe voelde je je dan?
fremar
6 maanden geleden
Vermoeidheid door roken
Rokers zien de sigaret vaak als een manier om energie te krijgen. Toch zorgt het roken juist voor minder energie. Wanneer je een sigaret opsteekt krijgt je energieniveau even een extra zetje, maar al snel daarna krijg je een futloos gevoel. Daarnaast kan roken je slaapcyclus verstoren.
Cryofiel
6 maanden geleden
Door een sigaret te roken, krijgt de roker tijdelijk de hoeveelheid energie die de niet-roker continu heeft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing