In welke landen heb je (semi-)neutrale en niet neutrale pakjes tabak?

Heeft iemand een lijstje?
Met semi neutraal bedoel ik dat er wel plaatjes op staan met incidenten van wat kan gebeuren als je rookt. Maar dat het logo er nog wel op staat.
Neutraal bedoel ik dat ze allemaal hetzelfde eruitzien (zoals in Nederland)
En niet neutraal dat het er volledig op staat met bijvoorbeeld alleen een waarschuwing: smoking kills.

3 maanden geleden
tinus1969
3 maanden geleden
Die neutrale verpakking is tich een EU eis?
Mikaapje
3 maanden geleden
@Tinus1969 dat weet ik niet. En er zijn nog meer landen lol
LeonardN
3 maanden geleden
@Mikaapje
Ja dat is een EU-eis, zoals bijna alle regels omtrent tabak.
Dus in de hele EU is het eenkleurig met afschrikwekkend plaatje.
De rest van de wereld is geen lijst van hoe dat eruit ziet maar ik gok op een enkel land na men allemaal gewoon pakjes heeft met de originele kleur en zonder plaatje. Misschien dat het VK omdat ze lang tot de EU behoorde ook nog vasthoudt aan deze pakjes.

Geef als eerste antwoord